Är det några fler som blivit utan utbildning som man köpt via Squawk Box AB som driver hemsidan Samuelssons Rapport. Squawk Box AB driver även hemsidorna Therobusttrader.com, utdelningsaktier.nu, bästa-fondederna.se, räntefonder.nu, preferensaktier.nu, investmentbolag.nu samt indexfonder.org
Den 14 april 2024 beställde jag Swingtrading - Onlinekurs för 4895kr via hemsidan Samuelssons rapport och betalade utbildning med kreditkort. Enligt information skulle jag få en bekräftelse på min betalning samt inloggningsinformation om hur jag loggar in på utbildningen.
Har till dagens datum inte fått någon bekräftelse eller information om hur jag startar upp utbildningen. Jag har skickat e-post till företaget via deras hemsida vid 5 olika tillfällen och inte fått något svar. Söker man på hemsidan, bolagsregister eller på nätet så hittar man inga e-post adresser eller telefon nummer till företaget eller deras representanter.
Samuelssons rapport finns även på Twitter där man regelbundet lägger in information om aktiehandel och värdepapper men det går inte och kontakta dom via Twitter. Har nu skickat in föreläggande mot Squawk Box AB / Samuelssons rapport via Kronofogden och hoppas att kronofogden kan göra ett utslag i ärendet inom kort. Är det fler som haft problem med det här företaget?

Betala alltid med kreditkort (inte bankens betalkort) vid sådana tveksamma köp då du alltid kan reklamera köpet som 'fraud' (vilket detta kan klassas som eftersom du inte fått varan eller tjänsten levererad) och få tillbaka pengarna igen via din kreditkortsförsäkring.

Detta svider mer för företagen än många andra 'ekonomiska' åtgärder då förutom att pengarna betalas tillbaka direkt av kreditkortsbolaget utan frågor (och tar motsvarande pengar av pengaströmmen till företaget innan företaget själv få fatt på pengarna) så blir det också en prick för företaget i kreditbolagens bedömningslista och för många av dem på kort tid så förmedlar inte kreditbolagen betalningarna mer, och då smäller det på samtliga kreditkortsbolagen samtidigt inom typ minuten - vilket för ett nätföretag är en katastrof.

Att använda kronofogden kan innebära avgifter även om du har rätt i sak, och ännu dyrare om du förlorar ärendet - men det har du väl redan kollat...

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.