vojma
vojma: [citat] Tack gode Gud för krånglande internetuppkopplingar... (Ibland)!
26 svar · 4,3k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Den käkar man upp. Du har väl hört talesättet att "lite skit rensar magen". Och efter en omgång i ugnen är det mer eller mindre steriliserat. Men det är klart att man tvättar händerna först! Tro inte alt du läser på Internet ;)
35 svar · 7,3k läst
·
B
Anonymiserad 48587: Om företaget inte gör avsättningar till tjänstepension alls kan man som privatperson som jag skrev i mitt förra inlägg själv sätta av 35% av lönen till tjänstepension avdragsgillt (plus 12000kr). Då betalar företaget sociala avgifter vilket är dyrare än särskild löneskatt men de sociala förmånerna består. Det kan vara ett sätt att både få sociala förmåner och avsättningar
10 svar · 4,1k läst
A
AndersS: Grattis om du hittar något sådant utan rätt utbildning eller tidigare dokumenterad erfarenhet. Varje sådan tjänst står det flera hundra sökande till, jo jag vet. Vissa företag annonserar inte ens pga av dessa volymer utan väljer rekryteringsföretag. Så ska du komma in "bakvägen" gäller det att du har kontakter som kan hjälpa dig och vet vad du har för kompetens och kapacitet.;)
1 svar · 802 läst
S
steve5432: [citat] Fördelen med otyg som sker på samma plats är att det är relativt enkelt att beivra. Ställ t.ex. en bil utanför huset i en vecka eller så, så får vi se vart hundarna gör sina behov då. Eller en mycket tydlig skylt som finns att köpa i de flesta skräparffärer som visar en rykande bajshög och en hund och nån text i stil med "Plocka upp efter din hund". Kan nog inte bli mer
15 svar · 2,7k läst
HandySmurf
HandySmurf: Hej och välkommen till Byggahus, Victoria! Om du har målad väv på väggarna skulle jag inte rekommendera dig att fästa upp något med tejp. Om det däremot är kakel så finns det en mängd produkter som går att sätta upp utan att borra i väggarna. Gå till ditt närmaste byggvaruhus så kan du se vad det finns att välja på. Det går att borra upp hyllor i ditt badrum om du har väv.
1 svar · 7,2k läst
T
thomasx: [citat] Få lagar hanterar 100% av alla problem. Hade Northug haft alkolås i sin bil hade den där olyckan nog aldrig inträffat, eller vad tror du, att han hade monterat bort alkolåset i ett tidigare skede, just in case?
166 svar · 18,2k läst
·
hahalj
hahalj: Barnen har genom åren fått insättningar i olika fonder och aktier som gåvor från olika släktingar. När nu äldsta dottern ska ta körkort hade hon tänkt att sälja en del av detta för att få loss kontanter till det, men problemet är att vi inte på rak arm vet exakt vilket innehav hon har i olika fonder och bolag eller hur stora belopp det är. Hur tar man enklast reda på det? Prata
0 svar · 670 läst
mexitegel
mexitegel: Det var ju synd, nå jag har shoppat mig sågen ändå :D
22 svar · 2,4k läst
B
BMW fahrer: Trådförstörare tycks finnas på alla forum...
18 svar · 2,9k läst
pelpet
pelpet: [citat] Det skulle hålla mig borta också :)
12 svar · 17,4k läst
nattugglan11
nattugglan11: tack för alla svar! har inte ännu börjar med projektet men snart...
30 svar · 16,2k läst
·
A
A-Man_08: Det stör mig också att det ska finnas en app till allt, gillar websidor bättre om jag enbart vill titta på information det är för mycket uppdateringar. Men jag skulle inte vilja vara utan min smartphone.
6 svar · 1,2k läst
jarlh
jarlh: Ja, stiftet vid "plåtplattan" fjädrade! Tack för tipset. Junior blir supernöjd med det här, nästan lika bra som Rolex. (Det är faktiskt lite väl statusjakt på skolan han går på. Det här blir bra ställningstagande mot hetsen.)
4 svar · 1,5k läst
·
nino
nino: kolla på http://www.husbilsklubben.se/forums/t39564/
3 svar · 3,3k läst
·
N
Niq: [citat] Ok om man känner och litar på sin verkstad och mek så då blir det ju lite annorlunda. Det är min inlärda misstro mot branschen och att många verkstäder bara vill göra servicar som dom tjänar lätta pengar på. Jag har absolut mest misstro mot märkesverkstäder då dom flest mest verkar strunta i kunderna eftersom dom ändå får kunder som måste komma dit med garantiservicar
29 svar · 14,0k läst
·
nattugglan11
nattugglan11: När jag var ung, ca 19-20år, märkte jag via ett kontoutdrag via bankomat att det försvunnit mycket pengar, kanske 20-30' kr. (bodde hemma o hade jobbat heltid 2år o sparade en del) Gick in på ett bakkontor o berättade om detta, en ganska ung kille hjälpte mig, han ringde ett samtal under tiden jag väntade vid disken, och det hela löste sig, men jag fick aldrig någon vettig förklaring
43 svar · 12,5k läst
A
Avemo: Här har det inte varit någon snö, men lite kyligt mot de senaste dagarna. Det var 8-10 grader som varmast på dagen och nu är det nollgradigt. Det var förvisso en värdelös vinter, men den behöver inte slå tillbaka på våren för det.
8 svar · 1,1k läst
·
Kalle Johanson
Kalle Johanson: Oj! Amerikaner är rädda för att en repa i fälgen tillsammans med vatten genererar läckage... Corden och stålförstärkningar desintegrerar efter tid. Men det är nog lång tid. Jaja. Jag har ett par Firestone från 1943 på en kärra till trädgårdstraktorn och dom har inte varit torra alla år. Inte behöver man någon luft i dom heller, dom är styva nog att bära ett lass sten trots
13 svar · 2,5k läst
C
Chris Santa: Nu är han dock 10 och det är överväldigande hur många som har just iphone i hans ålder.
16 svar · 3,5k läst
·
C
Chris Santa: Om man gillar här på byggahus, går det direkt vidare till Facebook då? :S
8 svar · 1,8k läst
·
ChristinaH
ChristinaH: Tyvärr får jag själv inte till att leva som jag lär, med tre små, alla under två år! Jag får förvisso motion på annat vis 😜. Men under den period som jag har praktiserat yoga och tex ki balans har jag ffa upplevt en bättre inre/mental hälsa och balans i tillvaron. Jag tror det är viktigt för oss alla att avsätta tid till både kropp och själ, dessa två går ju hand i hand
63 svar · 11,8k läst
·
P
pelle242: http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=moldable+plastic&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR6.TRC2.A0.H0.Xpolymorph&_nkw=polymorph&_sacat=0
5 svar · 7,8k läst
N
Nerre: Haha, jag tog bara ett batteri från bordet att ha som referens (tror det suttit i handkontroll till Wii eftersom jag fotade brallorna på golvet framför TVn). Men de pyttesmå pennorna sätter man ju i nedre slitsen på pennfickorna (det är ju därför det är slitsar på pennfickorna, så de ska funka även för stumpar).
32 svar · 12,9k läst
·
D09
D09: [citat] Bättre och bättre. 👍 Kissen har blivit social nu när den varit inne 👍
48 svar · 7,4k läst
·
mexitegel
mexitegel: Discoboll till ungarnas lekrum för 200 spänn. Med inbyggda högtalare med helt OK ljud, spelar MP3 via USB-sticka eller via Bluetooth. Jäkligt fräck pryl: http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-USB-12W-LED-Disco-Ball-RGB-Stage-Effect-Light-DMX512-Xmas-Party-Iphone-/390711067786?pt=AU_Stage_Lighting_Effects&hash=item5af831c48a Nya arbetslampor till traktorn, fullkomligt hysteriskt mycket ljus i
22 svar · 9,9k läst
V
verktygsgurun: Inte så pjåkig byggbil! [bild]
29 svar · 5,2k läst
·
P
pettervikman: Jag får lätt ont i lungorna men jag har astma. Sen blir lungor och allt annat i kroppen stelt när det vilar för mycket så det är en möjlig förklaring . Gäller även hjärtat, så om du högpulsat som tränings ovan och har träningsvärk i musklerna så kommer hjärtat också ha tränings värk även om det inte känns så skynda långsamt. Ett stalltips är att börja springa en viss
26 svar · 2,8k läst
·
hantverkare1
hantverkare1: [citat] En rejäl skruvmejsel då? :-)
8 svar · 3,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.