2 679 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Auktioner?
Hej.
Tänkte kolla om det finns några här inne som känner till mer sidor än KVD och Toveks för bra auktioner?
Missade ett bubbelbad från svenska badrumsinredningar (185X165X85) med värmare och garanti helt nytt då jag va för snål (nypris 45 000, gick för 7000kr) vilket jag ångrar något oerhört.
Så det jag är på jakt efter är badrums inrednings auktioner.
Någon som vet några bra sidor eller dyl?
/Micke
Tänkte kolla om det finns några här inne som känner till mer sidor än KVD och Toveks för bra auktioner?
Missade ett bubbelbad från svenska badrumsinredningar (185X165X85) med värmare och garanti helt nytt då jag va för snål (nypris 45 000, gick för 7000kr) vilket jag ångrar något oerhört.
Så det jag är på jakt efter är badrums inrednings auktioner.
Någon som vet några bra sidor eller dyl?
/Micke
Bra eller inte låter jag vara osagt, men kolla in http://www.ps.nu/
Varför ångra något sådant? Om du varit med och bjudit hade köparen bara varit tvungen att hosta upp lite mer än ditt tak. Du ska i stället vara glad att du hjälpte till att sänka marknadsvärdet på begagnade bubbelbad. Nu kommer du komma billigare undan.memike skrev:
HAHA eller att jag kommer få betala 45 000:- för ett sådant en annan gång då jag ska ha ett sådantNyfniken skrev:
Www.netaktion.se
Www.retrade.se ( eller .com )
Avskyr kvd sen dom vägrade sälja till mig trots vinnande bud 👎 på stort parti ekbänkskivor
Www.retrade.se ( eller .com )
Avskyr kvd sen dom vägrade sälja till mig trots vinnande bud 👎 på stort parti ekbänkskivor
Avskyr reservationspriser medmemike skrev:
Reservationspris borde vara utgångsbud
Nä, jag nådde inte upp till det så det ringde en säljare som skulle höja mitt bud...
Det var ju inte KVD som vägrade utan säljaren. KVD kan inte gå under det avtalade minimipriset utan säljarens medgivande.D09 skrev:
Det sköttes dock snyggare en gång när jag köpte en sak på KVD. När det är lite tid kvar kommer från ingenstans ett rejält men inte orimligt bud från en ny budgivare. Reservationspriset är uppnått. Jag bjuder över lite och blir förvånad över att den nye budgivaren inte bjuder igen. Jag vinner auktionen och får prylen.
Jag är 100% säker på att det var KVD eller säljaren som väldigt sent lade ett bud exakt på reservationspriset.
Jag tycker faktiskt det var ett bra sätt att hantera reservationspriset. Normalt sett bjuder jag aldrig över mig själv för att komma upp i ett okänt reservationspris. Jag låter hellre auktionen löpa ut och hoppas på att få köpa prylen ändå.
Klicka här för att svara