Jag har bott i min lya i 10-11år och har aldrig hört ett så lågt flygande jetflyg här tidigare, hoppade till i soffan. (Jag bor 30min motorväg från arlanda) Jag kollade direkt på nätet "flightradar" där kan man se alla flyg som är upp i luften. Tror jag lyckades hitta mitt plan, benämnt : 04001E (flygplansnamn?)

Gick in på Swedavias hemsida o kollade ankommande o avgående flyg. Det var någon bugg eller begränsning så det gick bara att se aktuella landningar, o inte avgångar. Men jag hittade en landning som kan ha matchat min flight, Flight "ET714" Ethiopian Airlines.

Flyget över mig 27/12 2013 kl 04:18, och flight ET714 skulle beräknas landa 04:30 på Arlanda.

Hur kan jag kolla upp 04001E om det är ET714 eller ej? :rolleyes: ..nä jag ska inte skriva till bolaget o klaga, bara nyfiken.

Det är ju bara att klicka på ett av flygplanen så får du upp information om flygbolag, flygplanstyp, startflyplats, målflygplats, tider, höjder, farter mm.

Även jag bor vid inflygning till Arlanda. Flightradar24.com + LiveATC.net + lämplig dryck ger fin underhållning i många timmar. Radiotrafiken ger liksom en extra dimension till nörderiet http://www.liveatc.net/search/?icao=arn

Snurre skrev:
Det är ju bara att klicka på ett av flygplanen så får du upp information om flygbolag, flygplanstyp, startflyplats, målflygplats, tider, höjder, farter mm.
Jag använde först gratisappen på nallen o där gick det inte att få denna info tyvärr. När jag kollade på datorn sen så var flyget borta.

Ja appen måste du betala för om du vill få ut max info. Är du ansluten med dator så är det inga problem.

Laddade ner appen för några timmar sedan och har sen dess inte släppt telefonen.

Är långt ifrån nån flygnörd, men det här var riktigt kul.
Och framför allt så går inte planen dit jag trott. Har trott att det var mest chartersvenskar på väg till Mallis som passerade. Men icke. Peking, seoul, Chicago för att nämna några.

Mest spännande kanske de med runt tio platser (och ingen destination) är att följa och gissa vart de ska. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.