Mikael_L
Andy78 skrev:
Ett bolag ska tom att dom inte hade några telefoner i bilarna, vilket förståss inte stämmer.
Nä det är givetvis en policyfråga ...

Jag ringde när jag hade problem med internet, efter en liten stunds inledande med löjliga frågor och sånt så sa jag att jag ville ha telefonnumret till en av deras tekniker (dvs linje-2-supporten, man måste komma förbi linje 1).
Fick till svar att dom inte hade telefon, jag log givetvis stort och en anings munterhet kanske gick att höra i telefonen för flickan jag snackade med.
Men då frågade jag om deras email-adress och fick till svar att dom inte hade email heller, och då kunde jag inte hålla mig längre och vrålade av skratt, och fick sen säga att "jaja, då fortsätter vi väl med ditt frågeprogram då ....".

Andy78 skrev:
Ett bolag ska tom att dom inte hade några telefoner i bilarna, vilket förståss inte stämmer.
.
Det kan stämma, finns bolag som inte har telefon, bara deras handdator där dom får alla hämtningar...

Zixten skrev:
Det kan stämma, finns bolag som inte har telefon, bara deras handdator där dom får alla hämtningar...
Ge mig ett exempel på ett sådant bolag.

andy78 skrev:
ge mig ett exempel på ett sådant bolag.
ups

Nja, i dagens läge har väl alla en mobiltelefon t.om barnen innan dom börjat skolan. Att inte chaufförerna har telefon tror jag inte ett ögonblick på.
Snarare att transportbolaget inte vill/kan lämna ut deras tfn-nummer, tror jag ligger närmre sanningen.;)

De sa till mig att chaufförerna får använda sina egna privata telefoner utan ersättning så de vill inte sitta och ringa hela dagarna. Jag bodde i ett lägenhetshus utan porttelefon och undrade hur de skulle kunna göra sig till känna när leveranstiden var mellan 07-19. Fick alltså sitta hemma hela dagen och se till att porten var öppen för att de skulle kunna leverera det förbaskade paketet. Man tycker ju att transportföretagen borde kunna förse sina anställda med billiga smartphones med lite GPS och ringmöjligheter.

Klart att chaufförerna har en privat mobiltelefon, men får dom inget för att dom använder den i tjänsten kommer dom inte att använda den där heller...
Vissa bolag sköter all sin kommunikation via handdatorer och tycker det är tillräckligt, andra utrustar sina chaufförer med telefon...
En del får kommunikationen med chaufförerna att funka med enbart handdatorn, andra inte, en del får det att fungera med telefon, andra inte...

En del har bra och engagerade chaufförer andra inte...

Zixten skrev:
ups
Det kan jag säga inte stämmer.

bittle skrev:
De sa till mig att chaufförerna får använda sina egna privata telefoner utan ersättning så de vill inte sitta och ringa hela dagarna. Jag bodde i ett lägenhetshus utan porttelefon och undrade hur de skulle kunna göra sig till känna när leveranstiden var mellan 07-19. Fick alltså sitta hemma hela dagen och se till att porten var öppen för att de skulle kunna leverera det förbaskade paketet. Man tycker ju att transportföretagen borde kunna förse sina anställda med billiga smartphones med lite GPS och ringmöjligheter.
De har ju din adress någon har ju skrivit den på paketet, eller?

Andy78 skrev:
De har ju din adress någon har ju skrivit den på paketet, eller?

Ja men de kunde inte ringa pga var tvungna att betala själva, och inte ringa på porten pga fanns ingen porttelefon :) Jag kan ju inte vara den enda som hade det så. Att de som kör ut inte får telefoner att ringa med eller GPSer att hitta med av sina arbetsgivare känns uselt. Kunde ju ringa växeln men den personen visste inte vart chauffören befann sig.

bittle skrev:
Ja men de kunde inte ringa pga var tvungna att betala själva, och inte ringa på porten pga fanns ingen porttelefon :) Jag kan ju inte vara den enda som hade det så. Att de som kör ut inte får telefoner att ringa med eller GPSer att hitta med av sina arbetsgivare känns uselt. Kunde ju ringa växeln men den personen visste inte vart chauffören befann sig.
Jag håller med hur svårt ska det va.

Är ju nästan läge att tipsa Aftonbladet...

Andy78 skrev:
Det kan jag säga inte stämmer.
kanske olika ute i landet, de UPS chaufförer jag har haft bra kontakt med har i alla fall inte haft möjlighet att ringa då dom inte haft jobbmobil...

Kan ju va ändrat nu med, för det är väl kanske ett årsen det var aktuellt sist...
De gånger de har något att leverera till oss på fredagar då vi stänger kl 14 och dom brukar komma runt 15 är det alltid någon transportledare som ringer och kollar om någon finns kvar fram tills att dom kommer...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.