4 213 läst ·
35 svar
4k läst
35 svar
Hur är eran upplevelse av/i detta forum !
Sida 1 av 3
Medlem
· turkiet
· 553 inlägg
Har 2-3 ggr ställt frågor/ påståenden i detta underforum som resulterar i att man är 100ggr mer förbannad på div inlägg som görs tom av medlemmar som nästan bor här ,typ 5000-25000 inlägg.
Konstigt forum ibland
Ska man inte vara hövlig mot varandra ,även om man har en helt annan åsikt !:|
Konstigt forum ibland
Ska man inte vara hövlig mot varandra ,även om man har en helt annan åsikt !:|
Tycket detta forum ibland är väääääldigt politiskt korrekt, håller inne en hel del och fick trots detta en varning häromdan, fast då var det iofs fåniga regler och tjänstemän jag spydde galla över.
Detta forumet är inte mycket värre än några andra.
Alltid ett gäng som "vet bäst" och lite påhopp här och var.
Som vanligt när man ställer en fråga på internet så får man använda svaren man får med en nypa salt.
Man får inte ta inlägg som folk skriver personligen, finns många som inte har nått annat liv än att sitta här och skriva, man kan ju rent av undra om en del får något vettigt gjort hemma alls.
Alltid ett gäng som "vet bäst" och lite påhopp här och var.
Som vanligt när man ställer en fråga på internet så får man använda svaren man får med en nypa salt.
Man får inte ta inlägg som folk skriver personligen, finns många som inte har nått annat liv än att sitta här och skriva, man kan ju rent av undra om en del får något vettigt gjort hemma alls.
Vad jag har upplevt hittills är det ett reko forum. Öppna forum för vem som helst brukar bli sura i tonen till slut men byggahus verkar ha klarat sig relativt bra iallafall
Sen jämför jag förstås med Flashback (eller kanske inte ändå) och Familjeliv (herregud) och lite annat smått och gott.
Som regel är det väldigt bra här, tycker jag. Men visst finns ett och annat "rötägg", men det är ju som i livet i stort 
Det kan vara tråkigt ibland om man ställer en fråga, åsså envisas folk med att svara på något annat eller envist hävdar att man ska göra på något annat vis bara för att de tror något utan att veta särskilt mycket om förutsättningar m.m. Det kan ibland få en tråd att helt missa ursprungsfrågan som kommer i skymundan. Men som sagt, det är väl ändå undantagen.
Det jag tycker sämst om är några få individer som snabbt trillar in i personangrepp så fort någon har en avvikande åsikt eller deras egna sakargument tryter. Men det är också relativt sällsynt ändå.
Det kan vara tråkigt ibland om man ställer en fråga, åsså envisas folk med att svara på något annat eller envist hävdar att man ska göra på något annat vis bara för att de tror något utan att veta särskilt mycket om förutsättningar m.m. Det kan ibland få en tråd att helt missa ursprungsfrågan som kommer i skymundan. Men som sagt, det är väl ändå undantagen.
Det jag tycker sämst om är några få individer som snabbt trillar in i personangrepp så fort någon har en avvikande åsikt eller deras egna sakargument tryter. Men det är också relativt sällsynt ändå.
Jag har fått en massa bra svar på frågeställningar jag haft, fått dra nytta av andras erfarenheter och lärt mig en massa själv. Då kan jag ta att vissa trådar spårar snett och att varannan eltråd imploderar till en diskussion om behörighet.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Klart man ska vara hövlig mot varandra.
Men jag tror att man ibland felaktigt kan uppleva att de som inte tycker som en själv som ohövliga.
Min uppfattning är att det är ett kanonforum där man kan bolla tankar och idéer inom allt som man som t ex villaägare dyker på och får svar nästan omgående... Det jag fått lära mig är att iaf fundera lite innan jag ställer frågan, så jag vet vad jag är ute efter.
Går väl sådär ha ha men jag lär mig nog.. Kanske.....
Utan detta forum ( medlemmarna ) hade jag fortfarande hållit på med grunden till huset
Och så hade jag inte haft en vedpanna, gummibåt och värmekamera
Livsfarligt forum för impulsiva människor nu när jag tänker efter =P
Går väl sådär ha ha men jag lär mig nog.. Kanske.....
Utan detta forum ( medlemmarna ) hade jag fortfarande hållit på med grunden till huset
Och så hade jag inte haft en vedpanna, gummibåt och värmekamera
Livsfarligt forum för impulsiva människor nu när jag tänker efter =P
Jag skulle nog hålla med fotografen med ett tillägg att en del inte riktigt kan acceptera att allt är inte av intresse som de skriver, men de tar ist. illa upp och beskyller en för att vara motsträvig och att ha dålig attityd.
Meeeeeen det är en mycket liten del av all kunskap som finns här och uppskattas.
Meeeeeen det är en mycket liten del av all kunskap som finns här och uppskattas.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vad du än tycker, bästa/bäste Västerhaninge, så har du, kanske oavsiktligt, skapat anledning till många hjärtliga skratt och glada leenden hos många av oss andra här i kväll 
Ibland är det förlösande att bli uppmärksammad på det absurda i det vardagliga.
Men en sak förvånar mig:
Nu anger du ditt bostadslän/-land till turkiet.
Tidigare idag var det Stockholm om jag inte minns helt galet.
Har du plötsligt emigrerat?
(Eller är det en bugg i systemet?)
Ibland är det förlösande att bli uppmärksammad på det absurda i det vardagliga.
Men en sak förvånar mig:
Nu anger du ditt bostadslän/-land till turkiet.
Tidigare idag var det Stockholm om jag inte minns helt galet.
Har du plötsligt emigrerat?
(Eller är det en bugg i systemet?)
Det nästan sorgligaste trådarn tycker jag är de där det blir allt mer tydligt eftersom tråden utvecklas, att det är TS själv som är inne på en dålig tankebana men inte inser det, och sen blir arg för att "alla" säger emot istället för att ge bekräftelse. De brukar ofta sluta med att TS lämnar tråden eller forumet.Brallan84 skrev:Jag skulle nog hålla med fotografen med ett tillägg att en del inte riktigt kan acceptera att allt är inte av intresse som de skriver, men de tar ist. illa upp och beskyller en för att vara motsträvig och att ha dålig attityd.
Meeeeeen det är en mycket liten del av all kunskap som finns här och uppskattas.
Lite sorgligare är ändå de som tror sig vara sända av gud för att ställa allt till rätt genom sina kloka ord och rätta vägar i livet. Alla andra är syndare som behöver påtalas detta, ggn på ggn på gnn.pelpet skrev:Det nästan sorgligaste trådarn tycker jag är de där det blir allt mer tydligt eftersom tråden utvecklas, att det är TS själv som är inne på en dålig tankebana men inte inser det, och sen blir arg för att "alla" säger emot istället för att ge bekräftelse. De brukar ofta sluta med att TS lämnar tråden eller forumet.
Något som andra forum är bra på, är att hålla sig till trådämnet och inget annat...
Du, lägg ner sådana där påhopp, det är inget fel på oss!Brallan84 skrev:
Jag tycker det är ett bra forum där man kan få bra information om grejor man undrar över.
Man kan även få glada heja rop eller bannor om man gör tokiga / idiotiska saker.
Det skulle vara världens tråkigaste forum om man bara fick ett kort och precist svar på det man undrar , så lite utsvävningar gör bara forumet lite livligare och trevligare.
Man kan även få glada heja rop eller bannor om man gör tokiga / idiotiska saker.
Det skulle vara världens tråkigaste forum om man bara fick ett kort och precist svar på det man undrar , så lite utsvävningar gör bara forumet lite livligare och trevligare.
