A
A-Man_08: Eftersom alla på arbetsförmedlingen arbetar olika det är ingen kontroll på hur man jobbar. Hade de haft kontroll på vad handläggare gör och presterar så hade det sett mer enhetligt ut. Det enda positiva AF har utfört förra året är att göra om it systemet så att det blir lätt att rapportera in aktiviteter istället för att åka dit.
8 svar · 2,6k läst
S
sventable: Dom har haft problem med en del filter som sätts igen beror nog på vilken sorts lift det är men på 2 ton vi har sitter filtret intill tanken..
4 svar · 5,8k läst
Goteborg
Goteborg: [citat] Hahaha hur i helvete fick den människan körkort?!? :)
9 svar · 2,5k läst
·
A
A-Man_08: Hur är det nu, den här knallgasen som den kallas bildas den inte bara under laddning och inte hela tiden tex när man bara använder batteriet utan att ladda det? Jag tror inte det är någon större fara att ladda batteriet speciellt inte om det står i ett skåp och det är korsdrag med fönster och dörrar öppna om så var fallet så hade vi nog sett båtar och husvagnar råka ut för detta
11 svar · 10,8k läst
B
b_hasse: [citat] Det var ju inte KVD som vägrade utan säljaren. KVD kan inte gå under det avtalade minimipriset utan säljarens medgivande. Det sköttes dock snyggare en gång när jag köpte en sak på KVD. När det är lite tid kvar kommer från ingenstans ett rejält men inte orimligt bud från en ny budgivare. Reservationspriset är uppnått. Jag bjuder över lite och blir förvånad över att den
7 svar · 2,7k läst
pelpet
pelpet: Ring Bauhaus och hör om de verkligen vill ha tillbaks dem. Om inte är det väl bara att sätta ut dem på blocket.
6 svar · 3,1k läst
B
BjF: Tapatalk är ett måste.
5 svar · 1,3k läst
B
5 svar · 1,3k läst
thewolf
thewolf: En chromecast till tvn kanske? Iofs en enhet till men 300:- och den är underbar ;)
3 svar · 972 läst
Hemmakatten
Hemmakatten: ,För min del undviker jag plast. Under årens lopp har vetenskapliga undersökningar konstaterat diverse olika farliga (cancerframkallande och hormonstörande) ämnen, t.ex. ftalater i plast. Att ha det som förvaring av mat och dessutom värma plastkärlet i mikron skulle jag inte göra
43 svar · 17,2k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Du har all heder av din nya "titel", Krilleman_215! Och det är en enorm skillnad mellan dina faktaspäckade kommentarer och de oftast tramsartade inläggen från ordbajsare som mig. Jag tar av mig hatten och bugar! Tillägg Förväxla inte kvantitet med kvalitet :)
2 svar · 1,1k läst
O
oceanis: Om vi ska vara kinkiga så hjälper inte splitsning så mycket för att förhindra att ändarna fransar upp sig utan då ska man tagla ändarna med tex vaxad taglingstråd. Men splitsning ät nyttigt att kunna också så det är lika bra att lära sig det på samma gång....;)
28 svar · 13,9k läst
fubar
fubar: Jag har behov av att kunna ladda 4-5 telefoner och nån platta. Har en dubbel USB liknande den från CA fram. Tänkte ladda resten från uttag bak i bilen. Edit Tittade på några dubbel cigguttag, de flesta verkar klara max 5A, så det räcka till vad jag behöver. Köper två små dubbel USB till det. Nu är jag på rätt spår, tack för hjälpen.
5 svar · 3,7k läst
Blindnit
Blindnit: Kycklinglever kan jag tänka mig fungerar bra. Så länge man inte berättar det för småbarnet och storbarnet :) ( Den ena 30 och den andra 34 :D )
71 svar · 9,0k läst
·
M
Micro: Ok har aldrig sett en sådan , än mindre fått en sådan lagning sen jag tog körkort i mitten av 80-talet. Den andra typen har däremot varit med i alla år. Varför ta av däck för att kolla skador ?? Är det ett hål tycker man väl att det bara är att plugga igen.?
8 svar · 6,3k läst
·
A
andersmc: Ha, jag råkade ut för nåt liknande. Iofs för tio år sen, men ändå. Jag skulle teckna ett ADSL-abonnemang med Telia. "Tack så mycket, vi skickar ansökningsblanketter". En vecka gick, inga blanketter kom. Jag ringde kundtjänst. "Jo då, vi skickade dem förra veckan, till..." Och så läste hon upp min förr-förr-förra adress. "Men varför skickar ni till den adressen, varför inte till
15 svar · 6,9k läst
Korvgubbe
Korvgubbe: ITAB:s PackAway ställ är populära bland fjällvandrare. En stor fördel förutom det låga priset är att de går att packa ned i sin egna ficka och blir väldigt litet. Det är med andra ord inga problem att "alltid" ha dem med sig i väskan ifall det skulle bli regn senare på dagen.
5 svar · 1,3k läst
I
ironpower: Ja lite kan det ju ge att sälja div skräp på Aliexpress :thumbup: [bild]
0 svar · 868 läst
·
C
Chris Santa: Vad hamnade boterna paa?
271 svar · 38,6k läst
·
T
Testarn: [citat] Bara inte Skatteverket få nys om det för då blir det förmånsskatt på det :)
25 svar · 9,8k läst
oobum
oobum: De låter inte högt, så det är inte likvärdigt med att tex köra borrmaskiner sena kvällar. Det du kan göra är däremot att gå över och prata med dem. Hjälper inte det så finns det inte så mycket att göra.
2 svar · 1,2k läst
T
torparnorpan: Mitsubishi Galant kombi... Hitta en i bra skick så har du ruskigt mycket bil för pengarna :-) Min har knallat 32 000 mil nu och går som en klocka :-) Stort lastutrymme, drar lite soppa för storleken och har det mesta i utrustningsväg.
67 svar · 11,1k läst
JoakimJohansson
JoakimJohansson: Ja under fler dagar har han lyckats lyfta väldigt gamla trådar :-)) Han kanske inte kollar datum?
9 svar · 1,2k läst
M
MaxPax: Precis. Korrekt uppfattat.
23 svar · 2,0k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Ett Plank är normalt bygglovspliktigt, även detta. Det enda raka och rimliga att göra är att be grannen stoppa bygget och om grannen nekar, ta kontakt med kommunens bygglovsavdelning. Ser ingen som helst anledning att "vara snäll" mot grannen om man själv inte vill ha ett plank. Folk idag flyttar mycket oftare så den dag din far kanske vill ha en gentjänst har grannen kanske flyttat. Vi
9 svar · 1,4k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Om det hade varit en "äkta" Picasso hade det säkert framgått på fram- eller baksida. Men tavlan är ju vacker hursomhelst! Sätt upp den på en vägg i vardagsrummet och njut!
3 svar · 1,3k läst
·
MathiasS
MathiasS: Ja, enhjulsdrivna bilar går bort.
61 svar · 7,7k läst
·
D09
D09: [citat] Man vet aldrig ;) verkar vara en lugn oas 👍 Men när det stormar så får man gömma sig i jordkällaren ;) Feedback ang motorsågen 🙉 Förgasaren var inte helt åtdragen... Nu gick den lite längre men krävs förmodligen en justering av bränsle etc med tanke på den större volymen på cylindern.
14 svar · 8,8k läst
A
andersmc: [citat] Jag ser två nackdelar med cirkelsågen: Dels så är frigoliten ofta betydligt tjockare än sågdjupet, dels så blir det en djävulsk massa frigolit-spån, som statiskt laddat och fastnar på precis allting och är nästan omöjligt att få väck.
7 svar · 6,6k läst
F
Flukie: Är det någon här som är haj på mobiltelefoner? Jag har en S4 mini som inte alls är så gammal, ett halvår kanske. Ett irriterande bekymmer, tidigare så har den börjat med stor bokstav antingen när man skrivet ett inlägg som här, eller vad helst annat man skriver. Men nu har den bestämt sig för att sluta göra det. Skriver jag sms däremot, så börjar den med stor bokstav efter
0 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.