En sak jag stör mig hårt på, när mina öppna webbsidor(google chrome) försvinner. Alltså jag gillar att lästa på nätet, blir därför att jag har ganska många flikar öppna som jag återkommer till då o då o läser vidare. Nu andra gången hade jag problem med min router/internetuppkoppling, då försöker google chrome ladda min webbsajt-adresser men får nån typ av time-out och webbsajten adresseras om till min router (192.xxx.xxx...) och får där detta meddelande nedan i bild. Det går heller inte att använda "backa"-funktionen eller "ladda om sida" utan jag är fast i routerns adress. Jag kan heller inte gå till historiken o leta upp dessa sajter då det är för många att leta bland. Finns det inget hemligt knep att ta reda på den "gamla adressen"? ..jag testade högerklicka o välja t.ex "visa sidinfo" men kom inte vidare.

ccxcxc.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

kontorsråttan
Provat att sätta ett bokmärke på intressanta sidor?

Det verkar vara din router som har dumheter för sig. Det är routerns inställningar du ska kolla.
Jag kör Firefox och har också alltid mängder med flikar öppna. Jag bet inte hur man ser antalet, men det är just nu fler än 100 flikar. Jag skulle inte acceptera din situation.

Funkar det inte att starta om Chrome och välja Restore Previous Session under History?

Jag får alltid tillbaka alla tabbar på det viset, oavsett vad som hänt.

B
Testa att byta ut DNS'erna på din dator till något annat än routerns som jag gissar att du har nu iom DHCP. Google har följande två som är lätta att komma ihåg och lämpliga att testa med om du inte vet vad din ISP har för några, 8.8.8.8 och 8.8.4.4

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.