1 386 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Tidigare webbadress försvinner när routern inte kan ladda adressen
En sak jag stör mig hårt på, när mina öppna webbsidor(google chrome) försvinner. Alltså jag gillar att lästa på nätet, blir därför att jag har ganska många flikar öppna som jag återkommer till då o då o läser vidare. Nu andra gången hade jag problem med min router/internetuppkoppling, då försöker google chrome ladda min webbsajt-adresser men får nån typ av time-out och webbsajten adresseras om till min router (192.xxx.xxx...) och får där detta meddelande nedan i bild. Det går heller inte att använda "backa"-funktionen eller "ladda om sida" utan jag är fast i routerns adress. Jag kan heller inte gå till historiken o leta upp dessa sajter då det är för många att leta bland. Finns det inget hemligt knep att ta reda på den "gamla adressen"? ..jag testade högerklicka o välja t.ex "visa sidinfo" men kom inte vidare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det verkar vara din router som har dumheter för sig. Det är routerns inställningar du ska kolla.
Jag kör Firefox och har också alltid mängder med flikar öppna. Jag bet inte hur man ser antalet, men det är just nu fler än 100 flikar. Jag skulle inte acceptera din situation.
Jag kör Firefox och har också alltid mängder med flikar öppna. Jag bet inte hur man ser antalet, men det är just nu fler än 100 flikar. Jag skulle inte acceptera din situation.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 838 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 838 inlägg
Testa att byta ut DNS'erna på din dator till något annat än routerns som jag gissar att du har nu iom DHCP. Google har följande två som är lätta att komma ihåg och lämpliga att testa med om du inte vet vad din ISP har för några, 8.8.8.8 och 8.8.4.4
Klicka här för att svara