P
pyro: [citat] Det låter ju mycket intressant. Vi får väl se om han hittar sin låda då :-)
6 svar · 3,9k läst
E
Ewak: Läckert! Du är inte dåligt på de där ser jag, när du lyckas göra det så där rackarns bra över telefonen!! Mer förslag är förstås välkomna, tänker mest så man har ngt att jämföra med :D Varje förslag är guld värt :D:D:D
7 svar · 5,1k läst
·
O
oceanis: Alternativ 1 så sätter du ett femte ben på mitten i bakkant om den står mot väggen. Alternativ 2. så sätter du en fyrkantprofil av stål längs mitten på hela bordets undersida,
6 svar · 4,4k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Hur som helst börjar det bli hög tid för TS att återrapportera!
7 svar · 4,9k läst
Amatörsnickaren
Amatörsnickaren: Jag skall prata med en finsnickare som jag fått kontakt med och se om han kan hjälpa mig annars kanske jag gör ett försök att bara fixa de fulaste skadorna på egen hand...
25 svar · 9,5k läst
·
slaskman
slaskman: Vill minnas att jag sett väggfästen och vantskruvar modell hylsa till 4 mm wire. Nåt tips var jag kan hitta skall sitta inomhus så det behöver inte vara rostfritt.
0 svar · 1,3k läst
pär h
pär h: Han hade flera coola dörr lösningar, klurig kille.
1 svar · 1,7k läst
pär h
pär h: Fredriksson kolla med dom, ligger i Aspudden. Det där med att klämma och känna är väldigt knepigt. Men dom flesta stora byggvaruhus kan faktisk ta hem nästintill det mesta och det brukar finnas små varuprover. Pär
6 svar · 6,2k läst
13th Marine
13th Marine: Då får vi se hur mina mår om ett tag, jag har putsad betongvägg. Min första tanke efter att "spjuten" gick sönder var just att sätta en skiva bakom och skruva genom den, in i hyllplanen, alternativt använda något som liknar IKEAs typ.
6 svar · 9,7k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: Jag använder 3 olika rollers. En skumgummiroller ca 100mm bred där jag bara vill ha ett tunnt lager lim, tex fanér. Är svår att lägga på tjockt med lim med. Förvaras i en burk med vatten och är snabb att få torr innan man kan använda den. En microfiltroller ca 100mm bred för lite tjockare lager med lim. Förvaras i plastpåse (ska vara ny plastpåse varje gång så att gamla torkade
21 svar · 8,8k läst
pär h
pär h: Nej det är ju jätte fint i rätt sammanhang. 50 tal så det står härliga till. Pär
5 svar · 3,6k läst
·
S
Stina71: Hantverkare1, nyfiken på om du var och tittade på din soffa? Hör gärna av dig isåfall! Du skrev att du ev kunde ta några foton.
20 svar · 4,6k läst
·
B
Bergstrom: Såhär blev det =) La på 2 lager av samma vax. [bild]
6 svar · 11,2k läst
·
H
Heggeland: Prov gungning innan slipning :)
12 svar · 6,6k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: Om du handlar på Mio eller Ikea eller några andra större handlare kan du nog vara helt säker på att dom uppfyller kraven. Formaldehyd över tillåtna värden i en produkt vore en katastrof för ett företag. Det finns vedertagna testprocedurer och tex sammansättningen av ytbehandling och trämaterialet måste fungera ihop. även spånplatta och MDF i bygghandeln kräver dessa normer.
21 svar · 13,0k läst
·
hantverkare1
hantverkare1: [citat] Jul, biltema osv. Tror det brukar finnas vid båt-tillbehör. Kostar några 10-or
7 svar · 18,9k läst
·
G
GustavGBG: [citat] Du får betydligt mer volym ur en flaska byggskum. Skulle snarare gissa på 15-20liter från en vanlig 750ml flaska. Kan bli ännu mer vid fri expansion i rumstemperatur.
27 svar · 34,0k läst
·
Stefan Bengtsson
Stefan Bengtsson: Jamen det var ju skönt. Jag har också undrat vad SBH menade med kandensiska millimetrar, men varit för feg för att fråga... :eek:
14 svar · 3,5k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Lädret på baksidan av lädersoffor är väldigt ofta konstläder och som dessutom inte har den slitstyrka som behövs på en sits.
10 svar · 11,8k läst
·
Anna_H
Anna_H: Vad är det för material du tänker bygga gungan i om den håller fast den är 1 cm tjock? Min erfarenhet är att det slits en hel del runt hålen för repen tex. Jag tänker mig att det finns en anledning till varför alla gungor man ser på lekplatser och i handeln är betydligt tjockare?
16 svar · 3,1k läst
H
hyggabus: Kolla båttillbehörshandeln, de har rätt många beslag som nog bara finns där.
4 svar · 4,1k läst
·
H
hyggabus: Jag köpte en vit skåplucka från Ikea komplett med gångjärn , byggde sidorna av vita hyllplan. I ditt fall pga snedtaket skulle jag ha delat skåpet i två halvor, en nedre rektangulär lucka på gångjärn framför propparna som går att öppna med avseende på snedtaket och en "halv-fast" lucka över den övre lådan. antingen hängd på nyckelhålsbeslag , se tex
7 svar · 8,8k läst
·
K
KungAnka: Om du inte oljat träet kunde du kanske använt båtlack. Men nu är det som det är. Hur har du oljat träet? Jag var en gång överambitiös när jag oljade en stavlimmad bänkskiva, jag lyckades få i så mycket olja att skivan slog sig. Så om du har oljat för mycket på insidan kan det också vara problemet.
1 svar · 2,7k läst
prototypen
prototypen: Sedan ligga i verkstan lääänge, något år eller så. Mitt virke har nog legat i 10 år och det är inga problem med det. Protte
29 svar · 8,6k läst
S
Storugglan: [citat] Önskar att det hade varit så! Hade löst en del andra problem som inte ens en yxa biter på. Var tyvärr bara ett tillbehör till en av alla dessa elektroniska manicker man har i sitt stall. Man får vara glad för det lilla :cool:
10 svar · 13,9k läst
·
B
Benke01: Hej, jag vet inte om jag är sent ute i ämnet, men jag gjorde en bänkskiva till båten med Formica högtryckslaminat. Det går att beställa i mindra bitar är 240x120 av snickerier, t ex pondus snickeri i sthlm. Detta limmade jag med epoxi på en 18 mm björkplyfa och sen satte jag teak-lister runt. Det blev riktigt bra. Har en liten beskrivning på -
5 svar · 2,8k läst
B
Benke01: Hej Heggeland Blir lite nyfiken på tekniken bakom. Hur gjorde du? Limmade ihop 3 sorter som du sen tunt skivade? eller gjorde du helt lösa små fanérbitar och pusslade ihop? Snyggt blev det iallafall och spektakulär "synvinkel", Är det Al, Ask och Alm? ///Bent
11 svar · 3,2k läst
·
B
Benke01: Annars kan du försöka tvinga glaset försiktigt att släppa, t ex om det är en likadan list på andra sidan, så kan du ta två tvingar och försiktigt trycka ut träramen, kanske i samband med värmepistol, då lär den "smygande" släppa glaset. Om det inte sitter en motsvarande trälist, så ta en tving mot glaset som mothåll. Kan funka ! ///Benke
6 svar · 1,7k läst
·
M
Matte_Nörden: Det har väl att göra med vilket man vill ska vara den stadgande delen. Att bygga en ram med spår för att lägga i en tunnare spegel gör att det är själva ramen som håller stabiliteten. Spegeln är då bara utfyllnad och kan vara av betydligt tunnare material. Det innebär att vikten på dörren minskas.
2 svar · 5,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.