T
Takk skal du ha: Det luktar kunstig i bostaden usikker på om det kan være mugg. Er også usikker på det elektriske :| skal jeg bruke besiktningsmann, eller er det bedre og bestille elektriker, og noen som kan litt mer om fukt mugg? Anticimex besiktningsmann via megler koster 6000 kr. Undersøker besiktningsmann det elektriske og fukt mugg? Hva undersøker en besiktningsmann?
2 svar · 1,4k läst
G
gustav89: Ja det verkar vara så att det är både källare och krypgrund. Om källare inte har stora fuktskador kan det tyda på att krypgrunden är i gott skick då med? samt att ingen mögellukt känns? Ja det är en fin trädgård och den är lagom stor för mig, plats för växthus samt hönsgård, damm och lite sådär. Ska på visning på måndag tack för all hjälp hittills.
9 svar · 1,9k läst
K
katten12: Haha nej dem Heter Dandelion men kallas Dande, Fridolf och Fossa ^^ två killar och en liten tjej =)
24 svar · 5,1k läst
·
ullberg
ullberg: Fråga mäklaren, de brukar ha koll (om du sett till att få en bra mäklare, de finns där ute, jag lovar!) /U
8 svar · 1,6k läst
K
kick3n: Sådär då är det nästan klart.. vi ska skriva papper på måndag på huset.. vi har det vi gör sedan.. men de ska bli kul..
85 svar · 13,5k läst
M
_marton_: hej ska kolla på ett ymer hus från älvsbyhus. någon med erfarenheter med detta hus?
0 svar · 1,8k läst
H
hempularen: Det finns ett fåtal bolag som utför s.k "jordabalksbesiktningar", bla. Densia.se, de skriver att de är ensamma om det, jag har för mig att det finns någon mer. Det är en dyr besiktning, typ 40 000 och uppåt har jag hört. När det gäller att specifikt undersöka ett badrum lite djupare, så tror jag att du kan få de flesta bes. firmor att göra det mot lite extra kostnad. Det bör då
1 svar · 1,7k läst
niklasn
niklasn: Som jag sa i tråden Nimajneb hänvisar till - fundera på vad värsta utfallet kostar, är det värt det givet allt annat så slå till. Annars avstå. För oss är det värt risken, men det är å andra sidan "bara" en stuga.
4 svar · 4,6k läst
TorpAnders
TorpAnders: Köpte jag hus idag så skulle jag ta upp en lucka utifrån utan tvekan!! Som sagt gör det! Oavsett resultat så är det lite jobb (eller pengar om ni lejer det) i sammanhanget. Kommer man in och runt ordentligt så är kameralösningen riktigt bra den med svamp o röta syns ju direkt...
10 svar · 17,1k läst
Z
zenobia: Gör en Zlatan, leta upp huset du vill ha och ge dom ett bud dom inte kan tacka nej till.. ;)
14 svar · 5,5k läst
B
bittle: Precis vad jag hoppades :D
32 svar · 6,5k läst
M
Miss SG: Efter att ha hört mig för hos ett antal banker så kan jag bara bekräfta det ni säger. Att byggkreditiv där alla planerna är klara innan är det som kan användas till tomt alt. blancolån om det är så att tomtpriset inte är alltför högt. tack så mycket för er hjälp!
4 svar · 4,3k läst
bonnier
bonnier: Ex.vis dålig lukt, underliga beläggningar på trossbotten och/eller marken, rutten syll/reglar/trävirke.
1 svar · 1,4k läst
il_duce
il_duce: auktionsfirmor brukar köpa upp dödsbon och hela bohag. Man kan även anordna t.ex. gård/garage-loppis , sälja det som går och köra resten till tippen etc.
5 svar · 1,7k läst
C
Ceja: Hej! Jag tror att du måste ringa runt till byggföretagen i området och höra direkt med dem om de utför besiktningar.
1 svar · 1,0k läst
Enk Projektet
Enk Projektet: En enkel sökning på internet ger mycket men tråkig insikt av det företaget....
3 svar · 1,8k läst
A
Anders_Nilsson: Jag och frugan väntar barn, köpte förra året för ungefär samma pengar i GBG, driften ligger högre än 30 papp. Och vi lever på bara min lön. Så, ja, ni har råd, inga som helst problem. Och vi äter oss mätta, har bil och åker på utlandssemester. Fast varje sak vi köper måste vi tänka över, lever smågnidigt hela tiden. Detta blir en vana till slut men känn efter om det passar
21 svar · 4,0k läst
J
jävla_hus: Vi hade en bestktningsman från Dörrland bygg i Flyinge, en äldre herre som har varit byggare. Sympatisk och nogrann.
1 svar · 1,8k läst
W
Wagner: Det brukar vara säljaren som anlitar mäklare, så att köpa utan mäklare går alldeles utmärkt och är det vanligaste i Sverige. Däremot kan det nog bli väldigt svårt att "slippa" att säljarens mäklare (om denne anlitat en sådan) är inblandad i affären.
7 svar · 1,6k läst
M
-MH-: Vattnet tror jag inte du skall oroa dig allt för mycket. Rätt var det är så duger inte brunnen ändå, och då fixar du egen. Dwn kan sina, vattnet kan vara dåligt, pumpen kan gå sönder. I.köpekontraktet skall det väl stå vilken tomt ni köper? Med karta antar jag. Har inte säljaren något förslag som de pratat med lantmätaren om?
6 svar · 11,6k läst
·
LillaHon
LillaHon: Detta med lagfart, stämpelskatt som blir skyhög på attraktiva marknader, men å andra sidan får man dra den vid försäljning av fastigheten? Och om man gör förlust minskar man en ev tidigare uppskjuten vinstskatt? Novis.
0 svar · 1,9k läst
Nyfniken
Nyfniken: [citat] Du menar att man kan pruta 6-7' om man slipper tidningsannonser?
25 svar · 11,6k läst
stefancrs
stefancrs: Om de inte kan få det sålt för 2,9 då? Med tanke på hur svårsålt det är i området liksom :)
20 svar · 5,1k läst
H
Micke64: [citat] Förmodligen, om nu lånet är på mindre än 85% av husets värde.
5 svar · 2,3k läst
Suhagg
Suhagg: [citat] Helt klart bäst tips tycker jag. Sätt en tid på budet de ger säljarna lite eld i baken.
20 svar · 6,6k läst
J
Jugend: Hej köpahus2013. Roligt med husköp och grattis till köpet. Jag svarar efter bästa förmåga. Jag vet att det finns de som alltid blir upprörd när man tar upp det här. Men jag tycker personligen att det är helt onödigt att genomföra en besiktning om det redan finns en besiktning. Jag har köpt två hus med existerande besiktningar eller betalada av säljaren. Jag ser inte något som
7 svar · 3,7k läst
S
szoze: Nu har vi ögonen på ett hus från 1954. :)
66 svar · 14,5k läst
pelpet
pelpet: Japp givetvis menar jag att säljaren ansvarar för dolda fel. Tack för korrigeringen. När det gäller ett 40 år gammal hus så kan man förvänta sig mer fel, och då blir en försäkring mot osynliga fel mer relevant tror jag.
10 svar · 8,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.