1 609 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Bildspel under visning
Vi kommer att sälja huset under nästa år, men om det blir i vinter eller i sommar vet vi inte ännu. Kom på en idé som man skulle kunna köra om visningen blir på vintern.
Man tar lite bilder på trädgården nu på sommaren, och sen kör bilderna som bildspel på teven under visningen. Så föll får se hur fint gården är på sommaren.
Eller blir det bara ostigt? Hur skulle ni reagera som spekulant?
Man tar lite bilder på trädgården nu på sommaren, och sen kör bilderna som bildspel på teven under visningen. Så föll får se hur fint gården är på sommaren.
Eller blir det bara ostigt? Hur skulle ni reagera som spekulant?
Jag hade uppskattat det som köpare.
Absolut inte ostigt
Absolut inte ostigt
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Går jag på en husvisning vill jag nog hellre titta på själva huset än på photoshoppade bilder.
Öppna och stänga dörrar och fönster, vrida på kranar, lyssna på fläktar, kika efter dåligt trä, sniffa i källaren osv.
Lämna bilderna till mäklaren som para skrev.
Bilder kan man ju titta på hemma vid datorn (eller smartfånen).
Men du kanske skall vidtala mäklaren i förväg så han kan ordna lite proffsfoton på det som han bedömer som viktigt att visa. Det brukar ingå i uppdraget.
Inte kul när fotografens skugga är med på alla bilderna
Öppna och stänga dörrar och fönster, vrida på kranar, lyssna på fläktar, kika efter dåligt trä, sniffa i källaren osv.
Lämna bilderna till mäklaren som para skrev.
Bilder kan man ju titta på hemma vid datorn (eller smartfånen).
Men du kanske skall vidtala mäklaren i förväg så han kan ordna lite proffsfoton på det som han bedömer som viktigt att visa. Det brukar ingå i uppdraget.
Inte kul när fotografens skugga är med på alla bilderna
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Svårt att säga.Flöjten5 skrev:
Men personligen skulle jag se det som en distraktion.
En liknelse:
Alla stora affärer (typ ICA Maxi) har små TV-skärmar över allt där det demonstreras diverse produkter.
Har du någonsin sett någon titta på de där skärmarna?
Men det sista man tittar på på en husvisning är väl teven. Troligen har det ingen betydelse alls. Du får testa helt enkelt.
Jag ville nog bara göra mig märkvärdig som vanligt
Om fotografering: När jag sålde mitt förra hus hade fotografen en sex meter lång mast (teleskopisk) som hon satte kameran på för översiktsbilder ute. Det blev förvånansvärt bra perspektiv på hus och tomt.
Tycker nog att idén med bildspel är bra. Med ett väl genomfört bildspel så kan man få fram en känsla, och även hur solen skiner på tomten mm, det kan absolut locka köpare.
Självklart så ska man snoka runt och lyssna och sniffa som KnockOnWood är inne på, hittar man då brister så går de att reparera, det gör det inte med en känsla, eller ett attraktivt läge.
Självklart så ska man snoka runt och lyssna och sniffa som KnockOnWood är inne på, hittar man då brister så går de att reparera, det gör det inte med en känsla, eller ett attraktivt läge.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden