Kök
Anna_H: [citat] Jag har använt det en vår - till att odla tomater i :rofl: Upptäckte stt det stack upp något grönt när vi kom hem från en veckas resa, drog upp den försiktigt och satte i en kruka. Blev några små tomater på den senare på sommaren :crysmile:
PeGeCo: Jag håller med om att det nog är kört, gått för långt. En fix vore kanske kran ut och reparera med någon matchande två komponents spackel. Gillar trä men mer underhåll, lack funkar men danish oil är bättre, lätt att lägga på med en trasa och kan byggas upp i tunna lager tills man är nöjd. Också lättare att fixa slitna delar/ytor med detta jämfört med lack.
Vickevoff: [citat] Det är tänkt att vara en 45cm integrerad diskmaskin
BirgitS: Det är väl så att köksskåpen i huvudsak har sin tyngd på sockeln eftersom det är ett kök från 1987 med sockel i spånplatta. Får du då enligt Tarkett verkligen ha fanérgolv under sockeln? Jag tänker på att skåpen kommer att låsa fast golvet så att det inte kan röra sig i takt med ändrad luftfuktighet. Det är svårt att förstå vad dina bilder visar eftersom man inte förstår
Anonymiserad 137805: [citat] Det beror helt på modell och var du bor,storstäder jättedyrt ,vischan billigt
Anonymiserad 137805: [citat] varför någonting sitter någonstans vet bara den som gjort det
M_H: Jag har noterat att hyllplanet med tallrikar i köksskåpet sviktar. Hyllplanet är 80 cm, även utan last sviktar det ner ungefär 2 mm. Med alla tallrikar på (uppmätt till 19,5 kg) sviktar hyllplanet ner ytterligare 1 mm till 3 mm totalt. Redan med 5-6 kg placerat på hyllplanet sviktar det ner till 3 mm. Är det här ett problem som kan bli värre med tiden? Att det idag sviktar 2 mm utan
Adam999: [citat] Ja, våran diskho var underlimmade och fick byta både bänkskiva och diskho.
Maria Wall: Vi installerade en liknande vid vår köksrenovering och vi använder den väldigt sällan, hade kunnat vara utan. Att gå och hämta sopen för att fösa in skräpet tar lika lång tid som att böja sig ner och ta trasan
jasmejna: [citat] Aah! Intressant kuriosa. De känns väldigt gedigna nu när jag skrapat av en del färg. Tusen tack :)
jool08: [citat] Tack! Jag tror att vi kan ha den stående i bilen, men kan bli jobbigt att få den på plats. Hur ser du/ni på 20 resp. 30 mm? Är det större risk att man knäcker 20 mm som är tunnare eller är det större risk med 30 mm som är tyngre och svårare att hantera helt korrekt?
Ingmarie Fröderberg: [citat] Hej! Jag undrar hur det gick för dig och dina dörrar? Står inför samma dilemma som du gjorde. Hittade detta forum idag. Med vänlig hälsning Ingmarie
Tommy M: Hej, Vad är korrekt sätt att lossa dessa lådor? Någon som vet vilken tillverkade det är och om det går att renovera? Kullagret på översta lådan har havererat så vill i akut skede bara byta med en annan låda, men får inte loss dem. I nästa skede så vill jag få alla lådor att fungera okej igen, vad är bästa strategi för det?
johannamalena: Hej Jag har precis flyttat in i en ny lägenhet och har bestämt mig för att byta ut fronterna på lådor och kyl/frys i köket. När jag kollar på den integrerade kyl/frysen blir jag dock lite konfunderad. Det ser ut som dom tagit lös dörren till kyl respektive frys och monterat den direkt på luckan, kylskåpsdörren sitter alltså inte ihop med kylskåpet. Jag har inte sett en sådan
Anonymiserad 137805: [citat] I den kåpan får det knte plats nån fläktmotor så en på vinden eller taket är det
Ripley: Tack för tipsen och du har nog rätt i att hålen är större. Hemma har vi en stala eller Franke diskbänk och hålen i den är också mkt större.
jonaserik: En ö har luft runt omkring sig, behöver ett kraftigt sug för klara 90 % av matoset, rätt med stor fläkt, en spis vid vägg har en liten bredd och suger bra, då luft bara ska in från sida och fram
Henrikkkkkk: [citat] Lutar mot att bygga igen väggen utan att dra någon ventilation och låta den gå ut genom sockeln. Använda kolfiltret som är inbyggt i fläkten. Hade ju helst velat få ut luften men vet inte hur jag ska gå till väga utan för stora tryckfall.
Demmpa: En integrerad diskmaskin står direkt på golvet. Golvsockeln sätts dit efter att diskmaskinen har kommit på plats, golvsockeln täcker nedre främre kanten av diskmaskinen. I alla fall denna, https://www.ikea.com/se/sv/p/proffsig-integrerad-diskmaskin-ikea-700-40475421/ [bild]
Anonymiserad 137805: [citat] Det finns olika system att fästa ytterluckan
pelrik: [citat] Toppen och tack. Fick mig att känna mig väldigt noobig
lillespillevinken: Kul nog så har fläcken försvunnit av sig själv nu.
darko86: Hej, Jag har nyligen flyttat in till en nybyggd lägenhet. Byggherren har precis satt upp stänkskydd/paneler i köket men en av väggarna var inte rak/rät vilket innebar att en stor glipa har uppstått. De har sedan täppt till det med fog samt målat över fogen så att det ska matcha väggenfärgen. Jag är inte nöjd med detta och det ser oproffsigt ut. Jag funderar på att be byggherren ta
Anonymiserad 137805: [citat] Ha aoutocorrect såg det inte, jag manade asbets Jag tror att silcone blir för stumt vilket riskerar att sätta spänningar i glaset när temperaturer ändras.
Nizztos: Jag har ett hörnskåp som då har en ganska kort sockel under sig. Den är fäst som övriga socklar med fjädrande metallbleck mot stommarna. Denna sockel har dock en tendens att falla ned av suget när man öppnar skåpdörren. Det känns inte som det skulle vara svårt att fästa den bättre så det inte händer men jag undrar om det finns en "standardmetod" som brukar användas i detta fall.
Helena Svensson1: Hej! Efter 3 månader med mycket pip i köket så måste jag bara höra om andra har haft samma upplevelse och hur ni läst det i sånna fall. Min Siemens induktionshäll piper väldigt högt när jag byter värmenivå - så går man från 9 till 7 så blir det 4 höga pip! Går det att stänga av ljudet? På och av ljudet är jag fine med men även det kunde ju vara lite lägre. Tacksam för