Frysen når inte rätt temperatur. Finns kyla i frysen dock. Drog fram skåpet och ser ut som ett rör/del är trasig? Är det något som ska sitta ihop?
Mvh, Erik
 
  • Kompressor till kylskåp eller frys med elektriska anslutningar och varningsklistermärken. Blå ring markerar ett område.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är säkert bara anslutningar som kan användas om köldmedia skall fyllas på eller tömmas ur systemet. Då sätter man på en särskild ventil. Kan vara så att en del köldmedia har läckt ut någonstans och att den därmed ger dåligt med kyla.
 
Tack för snabbt svar! Får ringa service så får dom kolla på det.
 
P
E Erna3113 skrev:
Frysen når inte rätt temperatur. Finns kyla i frysen dock. Drog fram skåpet och ser ut som ett rör/del är trasig? Är det något som ska sitta ihop?
Mvh, Erik
Inget påvisbart fel på bilden mer än att du har en inverterstyrd kompressor.
frågan är om kompressorn går?
har du garanti?
håller frysen fortfarande kylan?
har du ett PNC underlättar det

risken är att du har en inskummad läcka och då får man ense detta skåp som skrot
du kan pröva att göra det strömlöst en stund om du har ett med vx-ventil, dvs ta bort stickproppen ur väggen eller ta bort säkringen i centralen
 
electroluxaren skrev:
Inget påvisbart fel på bilden mer än att du har en inverterstyrd kompressor.
frågan är om kompressorn går?
har du garanti?
håller frysen fortfarande kylan?
har du ett PNC underlättar det

risken är att du har en inskummad läcka och då får man ense detta skåp som skrot
du kan pröva att göra det strömlöst en stund om du har ett med vx-ventil, dvs ta bort stickproppen ur väggen eller ta bort säkringen i centralen
Hej, kompressor går. Frysen är från 2018 så garanti har såklart precis gått ut. Jag har kyla i frysen, men det är kylskåp-kallt, runt 3-5 grader. Kommer inte ner till - 18.
Jag provar att bryta strömmen nu så får vi se om det gör något.
Tack för tips.
 
  • Typskylt på en Husqvarna-frys. Modell QT740W, rymmer 265 liter, gjord i Ungern.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

P
E Erna3113 skrev:
Hej, kompressor går. Frysen är från 2018 så garanti har såklart precis gått ut. Jag har kyla i frysen, men det är kylskåp-kallt, runt 3-5 grader. Kommer inte ner till - 18.
Jag provar att bryta strömmen nu så får vi se om det gör något.
Tack för tips.
Den behöver nog avrostas manuellt i två dagar för att förångaren har frusit igen och släpper inte igenom luft för cirkulationen.
vanligt fel på dessa
 
  • Gilla
Erna3113
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Den behöver nog avrostas manuellt i två dagar för att förångaren har frusit igen och släpper inte igenom luft för cirkulationen.
vanligt fel på dessat
electroluxaren skrev:
Den behöver nog avrostas manuellt i två dagar för att förångaren har frusit igen och släpper inte igenom luft för cirkulationen.
vanligt fel på dessa
Menar du att stänga av frysen, låta den stå öppen ett par dagar? Vi ska åka bort i 11 dagar, så tömmer den idag och provar. Återkopplar 28 juli.
 
electroluxaren skrev:
Den behöver nog avrostas manuellt i två dagar för att förångaren har frusit igen och släpper inte igenom luft för cirkulationen.
vanligt fel på dessa
Hej electroluxaren!
STORT tack för ditt tips. Det var som du beskrev. Frysen stod avstängd 10 dagar. Startade den igår och fungerar nu felfritt. 🙏
Mvh Erik
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.