Det är säkert bara anslutningar som kan användas om köldmedia skall fyllas på eller tömmas ur systemet. Då sätter man på en särskild ventil. Kan vara så att en del köldmedia har läckt ut någonstans och att den därmed ger dåligt med kyla.
Inget påvisbart fel på bilden mer än att du har en inverterstyrd kompressor.E Erna3113 skrev:
frågan är om kompressorn går?
har du garanti?
håller frysen fortfarande kylan?
har du ett PNC underlättar det
risken är att du har en inskummad läcka och då får man ense detta skåp som skrot
du kan pröva att göra det strömlöst en stund om du har ett med vx-ventil, dvs ta bort stickproppen ur väggen eller ta bort säkringen i centralen
Hej, kompressor går. Frysen är från 2018 så garanti har såklart precis gått ut. Jag har kyla i frysen, men det är kylskåp-kallt, runt 3-5 grader. Kommer inte ner till - 18.electroluxaren skrev:Inget påvisbart fel på bilden mer än att du har en inverterstyrd kompressor.
frågan är om kompressorn går?
har du garanti?
håller frysen fortfarande kylan?
har du ett PNC underlättar det
risken är att du har en inskummad läcka och då får man ense detta skåp som skrot
du kan pröva att göra det strömlöst en stund om du har ett med vx-ventil, dvs ta bort stickproppen ur väggen eller ta bort säkringen i centralen
Jag provar att bryta strömmen nu så får vi se om det gör något.
Tack för tips.
Bästa svaret
Den behöver nog avrostas manuellt i två dagar för att förångaren har frusit igen och släpper inte igenom luft för cirkulationen.E Erna3113 skrev:
vanligt fel på dessa
electroluxaren skrev:Den behöver nog avrostas manuellt i två dagar för att förångaren har frusit igen och släpper inte igenom luft för cirkulationen.
vanligt fel på dessat
Menar du att stänga av frysen, låta den stå öppen ett par dagar? Vi ska åka bort i 11 dagar, så tömmer den idag och provar. Återkopplar 28 juli.electroluxaren skrev:
Hej electroluxaren!electroluxaren skrev:
STORT tack för ditt tips. Det var som du beskrev. Frysen stod avstängd 10 dagar. Startade den igår och fungerar nu felfritt. 🙏
Mvh Erik
Klicka här för att svara


