50 470 läst ·
217 svar
50k läst
217 svar
Enkel ho i köket, vad är vitsen?
Någon som har erfarenhet av Intra Frame FR60SX enkelho? Jag tyckte det är smart med den renslåda i plast som ingår samt diskmedelspumpen som är integrerad i vasken. Men är den nåt att ha? Vore ju trist om diskmedelspumpen är så dålig att man ändå får ha diskmedlet ståendes bredvid.
http://www.hemvaruhuset.se/intra-fr...gEhn5GPzawq0MbUP_i7-NlhHYNjo68TuLAaAqtw8P8HAQ
http://www.hemvaruhuset.se/intra-fr...gEhn5GPzawq0MbUP_i7-NlhHYNjo68TuLAaAqtw8P8HAQ
Jag har en Intra Frame FR97 nånting. Diskmedelspumpen funkar fint men den är meckig att fylla. Antingen får man fylla på genom att lyfta upp pumpen och hälla ner i ett alltför litet hål eller får man skruva av flaskan undertill. Fylla uppifrån genom en tunn slang hade väl funkat ok men har man inte är det som sagt lite meckigt.
Varför är vissa hoar väldigt billiga och identiska med tex frankes variant? Är det som biltema då typ?
Epoq har ju en "låda" som är 54 yttermått. Kostar inte mycket alls egentligen (motför något liknande hos tex franke).
Siemens plåtar är 465mm bred och den går i. Tydligen är ju det referensmåttet för enkelho
Epoq har ju en "låda" som är 54 yttermått. Kostar inte mycket alls egentligen (motför något liknande hos tex franke).
Siemens plåtar är 465mm bred och den går i. Tydligen är ju det referensmåttet för enkelho
För egen del går funktion före design, där för vill jag ha 2 hoar, och hels då hoar med bra funktion.
Hade ett kök från -85 med vanlig diskbänk och vanlig blandare, bytte ut köket och hittade en fin Intra med blandare för 1600:- på blocket, bara nått år gammal och nära nyskick. På vår gamla bänk satt en diskmedelspump som fungerade som den borde, lätt att fylla på uppifrån, och stor, tror den rymde en liter, den nya var som tidigare sagt knepig att fylla och rymde bara några dl.
Den gamla blandaren såg ut som blandare gjort i många år, själva utkastet lite vinklat, strålen sprutade alltså inte rakt ner. Den nya var av typen ett böjt rör, och sprutar rakt ner.
I dom gamla hoarna är botten lite rundad, i dom nya helt platta.
Vad har det för betydelse undrar ni nu ?? Jo, när man drar på vattnet med nya blandaren i nya hoarna, blir det blött i halva köket, på dom äldre grejerna hade man tänkt till lite med blandare och hoar, just för att vattnet bara skulle hamna i hoen.
Hade samma i badrummet, köpte en Vedum möbel, själva handfatet var så korkat utformat, så när ungarna gick in för att tvätta händerna, kom dom ut dyngsura, ett barn drar ju inte på en kran försiktigt, utan fullt, och då forsade vattnet över kanten.
Hade ett kök från -85 med vanlig diskbänk och vanlig blandare, bytte ut köket och hittade en fin Intra med blandare för 1600:- på blocket, bara nått år gammal och nära nyskick. På vår gamla bänk satt en diskmedelspump som fungerade som den borde, lätt att fylla på uppifrån, och stor, tror den rymde en liter, den nya var som tidigare sagt knepig att fylla och rymde bara några dl.
Den gamla blandaren såg ut som blandare gjort i många år, själva utkastet lite vinklat, strålen sprutade alltså inte rakt ner. Den nya var av typen ett böjt rör, och sprutar rakt ner.
I dom gamla hoarna är botten lite rundad, i dom nya helt platta.
Vad har det för betydelse undrar ni nu ?? Jo, när man drar på vattnet med nya blandaren i nya hoarna, blir det blött i halva köket, på dom äldre grejerna hade man tänkt till lite med blandare och hoar, just för att vattnet bara skulle hamna i hoen.
Hade samma i badrummet, köpte en Vedum möbel, själva handfatet var så korkat utformat, så när ungarna gick in för att tvätta händerna, kom dom ut dyngsura, ett barn drar ju inte på en kran försiktigt, utan fullt, och då forsade vattnet över kanten.
Fast de flesta hoar är bara 37 cm på andra hållet och mina plåtar är 38.5 :/niklaspersson skrev:Varför är vissa hoar väldigt billiga och identiska med tex frankes variant? Är det som biltema då typ?
Siemens plåtar är 465mm bred och den går i. Tydligen är ju det referensmåttet för enkelho![]()
Medlem
· Stockholm
· 20 inlägg
Hej. Länken verkar ha somnat in. Har du foton att lägga upp/skicka? Jag är i beråd pga köksbyte på landet. Syrran ("schäfern") tycker (har bestämt) en ho (i 60 cm skåp, så vi får in diskmaskin) men jag vill gärna se och höra om alternativ.D danielandersson skrev:
Mvh, Mademoiselle du Sfonctionelle
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden