1 163 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Kyl o frys combo plats
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Välkommen till forumet!
Jag har lite svårt att förstå precis vad du menar men normalt är en kombinerad kyl och frys inte bredare än 60 cm. Men man måste läsa specifikation och installationsanvisningar för de kyl/frysskåp man är intresserad av.
Kan du förklara mer detaljer och gärna med en måttskiss om jag har missförstått dig?
Jag har lite svårt att förstå precis vad du menar men normalt är en kombinerad kyl och frys inte bredare än 60 cm. Men man måste läsa specifikation och installationsanvisningar för de kyl/frysskåp man är intresserad av.
Kan du förklara mer detaljer och gärna med en måttskiss om jag har missförstått dig?
Hej.
För att det skall få plats i skåpet så måste det vara integrerat.
En vanlig kyl/frys är lika bred som skåpet. Således går det inte.
Antingen skippar man skåpet och kör en fristående kyl eller så behåller man skåpet och köper en integrerad (smalare) som byggs in i skåpet. Hoppas det förklarade det.
(Bygger precis integrerade kyl och frys i Ikea högskåp)
För att det skall få plats i skåpet så måste det vara integrerat.
En vanlig kyl/frys är lika bred som skåpet. Således går det inte.
Antingen skippar man skåpet och kör en fristående kyl eller så behåller man skåpet och köper en integrerad (smalare) som byggs in i skåpet. Hoppas det förklarade det.
(Bygger precis integrerade kyl och frys i Ikea högskåp)
Hej och tack!
Ja, det var kanske lite otydligt förklarat.
Meningen är att jag ska en fristående kyl/frys brevid högskåpet och då ett överskåp ovan kyl/frysen. Som i en "nisch" kan man kalla det. Öppningen är då 60cm mellan högskåpet och täcksidan.
Var och pratade med Ikea, och dom sa att det inte skulle vara några problem att få in en 60cm kyl/frys där.
Ja, det var kanske lite otydligt förklarat.
Meningen är att jag ska en fristående kyl/frys brevid högskåpet och då ett överskåp ovan kyl/frysen. Som i en "nisch" kan man kalla det. Öppningen är då 60cm mellan högskåpet och täcksidan.
Var och pratade med Ikea, och dom sa att det inte skulle vara några problem att få in en 60cm kyl/frys där.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Om nischen är 60 cm bred så går de flesta kyl/frysar in. Men läs noga anvisningarna för en del kräver några cm fritt utrymme på ena sidan.
Först lät det oklart om det var 60 cm innan täcksidan sattes på plats, alltså en nisch på 58 cm i stället för då kan det bli problem.
Först lät det oklart om det var 60 cm innan täcksidan sattes på plats, alltså en nisch på 58 cm i stället för då kan det bli problem.
Klicka här för att svara