Vi har en ismaskin av märket Electrolux som inte längre lyser på framsidan och ger därmed heller ingen is. Någon som haft detta problem tidigare?
 
  • Framsida av en släckt Electrolux ismaskin med olyst kontrollpanel och tom isbehållare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
antingen är ismaskinen avstängd, beroende på panel ovanpå skåpet så gör man olika men det kan vara så att du skall trycka och hålla inne alarm knappen en liten stund.
annars är det troligt kablage i dörren
 
Frysen är på dvs att alla knappar högst upp lyser. Då är det nog troligtvis ett kabelbrott.
 
P
Angelina Nilsson Angelina Nilsson skrev:
Frysen är på dvs att alla knappar högst upp lyser. Då är det nog troligtvis ett kabelbrott.
Knapparna på ismaskinen lyser? Va den inte helt död?
 
  • Gilla
Hans Ryding
  • Laddar…
Hej! Hur gick det med detta problem, jag har exakt samma.
 
P
E Eiwinrude skrev:
Hej! Hur gick det med detta problem, jag har exakt samma.
Är du helt säker på att det är exakt samma fel?
 
electroluxaren skrev:
Är du helt säker på att det är exakt samma fel?
Hej! N
electroluxaren skrev:
Är du helt säker på att det är exakt samma fel?
Nej, men ismaskinen ser likadan ut. Jag har iofs ett AEG-skåp. Min ismaskiskinen slutade plötsligt att producera is. Den låter precis som innan men lampan står och blinkar. (Den slocknar när man trycker på den.) Jag tömde skåpet och frostade av allt men det hjälpte inte. Helt plötsligt en dag (månader senare) fungerade den igen men det varade inte mer än några dagar sen var det stopp.
electroluxaren skrev:
Är du helt säker på att det är exakt samma
 
P
E Eiwinrude skrev:
Hej! N

Nej, men ismaskinen ser likadan ut. Jag har iofs ett AEG-skåp. Min ismaskiskinen slutade plötsligt att producera is. Den låter precis som innan men lampan står och blinkar. (Den slocknar när man trycker på den.) Jag tömde skåpet och frostade av allt men det hjälpte inte. Helt plötsligt en dag (månader senare) fungerade den igen men det varade inte mer än några dagar sen var det stopp.
hur blinkar den gula lampan?
 
electroluxaren skrev:
hur blinkar den gula lampan?
Den vänstra lampan blinkar med två blink sen lite paus och sen börjar det om.
 
P
E Eiwinrude skrev:
Den vänstra lampan blinkar med två blink sen lite paus och sen börjar det om.
skulle vara fel på isluckan i dörren då, maskinen känner inta av att den är stängd
 
electroluxaren skrev:
skulle vara fel på isluckan i dörren då, maskinen känner inta av att den är stängd
Hur demonterar man luckan?
 
  • Modern kyld vattendispenser med istärningstillverkare, inbyggd i rostfritt stål, kontrollpanel upptill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett öppet kylskåp med fokus på hyllan på dörren, synlig genomskinlig behållare, vitt interiör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
E Eiwinrude skrev:
Hur demonterar man luckan?
bra fråga beror på årsmodell
rycka slit eller två skruvar bakom dekalen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.