A
AndersG: OK. Tack.
2 svar · 3,3k läst
D
Deo: [citat] Vi skall bygga i mörarp utaanför helsingborg, via älvsbyhus... Men det är ju ganska lång tid mellan order och leverans..ett helt år nästan:P //DAniel
5 svar · 790 läst
O
ompalompa: Detta priset har jag bara kollat upp på deras hemsida och det är med Skanska-rabatt. Jag ska svänga ner till "butiken" imorgon och höra med grabbarna personligen, förmodligen finns det mer att göra åt priset. (Hoppas jag iaf) Hejs Stefan å Jenny
5 svar · 4,4k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Gå in på närmaste färg/måleributik o köp en flaska "limborttagare". har precis tagit bort många 20 år gamla klisterlappar på både kakel o rostfri ho i tvättstugan. Fungerade jättebra!
4 svar · 11,3k läst
M
morgoth: Vi la in Ulriksdal för ett år sedan och vi är mkt nöjda. Vi valde dock Tidaholm (tror jag det heter - rutigt) som vitrinluckor för att bryta av mot det randiga mönstret. Tycker inte alls det är svårt att göra rent. En fördel jag upptäckt är att barnens alla inkörningar med diverse fordon i skåpsluckorna inte ger några fula märken som annars kanske (förmodligen) hade blivit
1 svar · 2,6k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Tryckte lite för snabbt på publicera-knappen. Som sagt, problemet är fixat. Koncentrerad Ajax, en anlitad make ;D som tyckte synd om mig, en hård borste och en jäkla massa muskelkraft i 1½ timme. Fogfärgen försvann förstås i fogarna också, så det var 4 timmars arbete i onödan..... >:(
2 svar · 11,7k läst
Immobil
Immobil: Visst går det. Risken är bara att tätskiktet bakom tar skada.
1 svar · 3,3k läst
B
byggimpert: Vi fick med nåt som hette "Thermex SteelRen" sprayas på och eftertorkas med torr trasa, funkar bra ;) //Christina.
1 svar · 3,0k läst
N
Novis: Kanske en Miele CVA 620?? http://www.miele.se/produkt.htm
0 svar · 2,5k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Vem kommer inte ihåg skolidrottens vita blanka kakelväggar i duschrummet..... ;D. Lägger gärna det bakom mig o skippar det blanka i badrumemt.....
14 svar · 11,5k läst
J
Joukko: . .. ... .... ..... ...... ....... .. .. .. .. .. .. UPP!
20 svar · 4,1k läst
C
Ceja: Tack! Jag har också varit inne på den varianten men det är skönt att hör någon annan tänka i samma banor. Nybörjare och lite osäker men logiken fungerar ju fortfarande ;)
8 svar · 2,0k läst
K
KN: [citat] Jag väljer att golvet får något märke istället för att huvud på småbarn går sönder. ;)
17 svar · 4,7k läst
M
Ms_IT-Nisse: Min kakelkille är färdig idag och det känns helmysigt att gå in där, precis som jag ville ha det. Nu är det färdigt för att sätta in alla möbler och bubbelbadet.. :D
6 svar · 6,9k läst
B
Bemman: Vi tog ner det gamla kaklet i köket o blev förvånade över hur lätt det var...
7 svar · 559 läst
I
ille: Jag hittade också ett Höner med extra fönster i köket. Dock inte med spiskåpa: http://medlem.spray.se/vl29/Inne.htm
6 svar · 1,7k läst
G
gluecifer: Fick hjälp av farsan som är rörmokare och vi borrade upp ett nytt hål i golvet (träbjälklag) och satte i avloppsröret och i krypgrunden under kopplade ihop med befintliga rör. Plus drog nytt vatten underifrån. Tror det var ganska lätt och snabbt gjort iallafall med det underlag som fanns
5 svar · 17,4k läst
P
pag: Hej! Vi har köpt Swedoors innerdörrar i björkfanér. Handtag har vi köpt billiga men snygga på Silvan, dessa passar bra. Problemet kommer till toalettvreden, två av dörrarna är toadörrar. Där de ovan nämnda Silvan-nyckelbrickorna passade perfekt så stämmer inte hålpositionerna på toalettvreden riktigt. Har hitills köpt två bortkastade toalettvred. De två genomgående skruvarnas
0 svar · 3,6k läst
M
marten70: Hej! Det finns dels vanliga som vi har i Sverige samt skita på hyllan toaletter. Det är mycket större utbud också i tyskland på vägghängda då de används i större utsträckning. vatten nivån är den samma marginelt. Per
1 svar · 3,2k läst
C
charta77: Jag har fått epaost från Biltem, jag ställde frågan direkt till dom. "Vår produkt (art.36-826/827) är godkänd både för golv/väggkonstruktioner det är fel på byggkeramikrådets hemsida."
10 svar · 2,1k läst
B
beate75: Vi har köpt en Casper bubbelpool, Visa system 100 med ryggmassage. Är det någon som har hört något om detta? Har försökt hitta någon som har kommenterat Casper, men tyvärr inte hittat någon. Tacksam för svar :)
0 svar · 2,7k läst
C
charta77: Jo jag vet om muffarna, det är väl annars ett måste ? Troligtvis så blir det så att jag tätar med muffarna mot rören direkt. Den lösningen som jag har på bilden har funkat i alla år, ca 37. Då har man om nödvändigt kunnat byta rören på ett enkelt sätt. Ja, dubbelgips. Är det onödigt mycket tycker du ?
3 svar · 952 läst
Immobil
Immobil: [citat] Ett gammalt väl beprövat kromputsmedel. Kan köpas i varuhus eller biltillbehörsaffärer. ;)
6 svar · 2,6k läst
B
brykthed: Ja, då kan ju alla passa på att köpa kakel samtidigt! ;)
4 svar · 3,7k läst
fia_mstd
fia_mstd: att sätta i garaget eller förrådet hittade jag på blocket för endast 4000 riksdaler! :o Hoppas jag kan snubbla över det sen ¨då vi byggt också! :) http://www2.blocket.se/view/2463144.htm?l=0&c=1&city=0
0 svar · 3,2k läst
T
ted_baker: Fjärråskupan har en hel del snygga fläktar, rekomenderas. Har själv en i aluminium som fungerar jättebra + snygg..
2 svar · 3,9k läst
A
AndersG: Hafa har snygga grejer... Vi valde dock IKEA
1 svar · 914 läst
M
M: Vill du ha ett tyst kar så går det att placera motorn på andra platser. Du behöver inte ha dem i själva badkaret.
3 svar · 1,4k läst
M
Marachinos: [citat] En parantes: Det gäller även klinker... Att inte lägga det direkt på spånskiva... Utan man måste lägga dit en gipsskiva först...
5 svar · 2,1k läst
N
nat78: TACK då testar vi att spackla innan ;)
3 svar · 931 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.