1 936 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Hörnbadkar utan stomme
Jag har sett att det finns hörnbadkar utan själva stommen på markanden. Tanken är väl att man ska bygga in den för att sedan ex. kakla upp en miljö kring karet. Men är det någon som vet vad man använder för material till själva stommen, som jag antar att man får bygga själv.
Priset ligger på runt 2500, men det kanske blir betydligt dyrare när man ger sig på stommen osv...
Någon som har erfarenhet, eller vet något om detta?
???
sar@
Priset ligger på runt 2500, men det kanske blir betydligt dyrare när man ger sig på stommen osv...
Någon som har erfarenhet, eller vet något om detta?
???
sar@
Ett badkar måste alltid ha någon form av ram/benställning, har det inte det då blir det knöligt.
Ta reda på om karet är tillverkat i sanitetsakryl och inte är ABS-plast för det håller inte lika bra. (Sanitetsakryl brukar komma med 10 års garanti)
När du kaklar in ett badkar så kan man dels använda en relativt ny typ av byggskiva som är våtsäker och lättjobbad går lätt att göra runda former. (ett slags frigolit som är armerad på bägge sidor). Pris ca 500-1000 kr/skiva om ca 600x2500mm
finns i olika tjocklekar från 6mm-50mm
Alternativet är ytong som är stabilt och rejält, vissa tycker att det är lika lätt. Är osäker på priser men är ganska billigt finns i olika storlekar.
Ta reda på om karet är tillverkat i sanitetsakryl och inte är ABS-plast för det håller inte lika bra. (Sanitetsakryl brukar komma med 10 års garanti)
När du kaklar in ett badkar så kan man dels använda en relativt ny typ av byggskiva som är våtsäker och lättjobbad går lätt att göra runda former. (ett slags frigolit som är armerad på bägge sidor). Pris ca 500-1000 kr/skiva om ca 600x2500mm
finns i olika tjocklekar från 6mm-50mm
Alternativet är ytong som är stabilt och rejält, vissa tycker att det är lika lätt. Är osäker på priser men är ganska billigt finns i olika storlekar.
Hej igen!
Tack för svar!
Badkaret vi tittade på finns på bauhaus och kostar runt 2500:-, sen tillkommer juh kostnader för matrial för inbyggnaden.
När jag pratade på personalen på bauhaus, så kunde de inte svara på en enda fråga om karet...(antal liter, material, hur man går till väga osv..) TOTALT värdelöst! Tur att forumet finns...hehe..då butikerna tydligen inte vet va tusan de säljer för produkter :-/
sar@
Klicka här för att svara