Hej

Har bilat upp den gamle gjutjärnsbrunnen i grovköket och funderar nu på att slopa golvbrunn och istället bara ha ett enkelt avlopp. I grovköket kommer finnas vask och tvättmaskin. Men jag har från en bekant fått höra att skall man ha tvättmaskin så måste man även ha golvbrunn. Någon som vet om detta stämmer? Visst skulle det finnas vissa fördelar med golvbrunn men går det så slipper jag gärna.
 
Det finns byggregler som säger att grovkök och badrum ska ha golvbrunn.

När de gjorde vår grund, i tvättstugan hade de satt avlopp. De fick vila golvet och ersätta med golvbrunn.

Man får inte alltid som man vill :-)

Lycka till!
 
Tvättmaskinen kan börja läcka, då är man nog ganska lycklig över att man har golvbrunn.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.