MathiasS
MathiasS: [citat] Gipsexpandern klarar tyngden. Problemet är att den efter några års skakande (när man slänger in 4 talrikar från diskmaskinen) äter sig igenom pappen på gispsen och sedan är det adjöss med den fästpunkten..... :)
2 svar · 5,9k läst
N
NybyggarNisse: Visst är vi alla kostnadsjägare, speciellt på de dyrare delarna som kök och badrum. Vi har gjort en hel del själva som till exempel kaklat badrumet. Det gäller att hitta snygga kakel till bra pris. Tror vi var i varenda kakelaffär i Stockholmsområdet, men allt som vi tyckte var snyggt kostade mer än vad vi ansåg att vi skulle ha råd med (300-350 kr kvm). Till slut hittade vi
2 svar · 1,4k läst
L
leffly: stämmer bra
1 svar · 938 läst
L
L
leffly: Va många som har touch i sina fingrar och tycke, och nåra som saknar trycket helt. Touchknappar gillar åtminstånde mina matglada fingrar.
12 svar · 4,4k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Ett litet hål kan man ju alltid göra större. :) Det är värre tvärtom......
4 svar · 22,1k läst
B
BoD: Den har sköna knappar och jag upplever inte ljudet som störande, snarare tvärtom - men jag kan ju förstås inte jämföra direkt. I butik tyckte jag det var en väldig skillnad i ljudnivå mellan silence och den vanliga. Filtret stoppar man in i diskmaskinen då och då. Vi har bara haft den ett och ett halvt år men inte haft några problem. Den tar ju stor plats i skåpet, förstås, men å
1 svar · 4,8k läst
W
Wintermute: Ädel Vit och Ädel Björk är två helt olika luckor - de har bara det generella utseendet och proportionerna gemensamt. Ädel Vit är gjord av fräst, ABS-folierad MDF medans Ädel Björks ram är gjord i massiv björk med fanerade speglar. // WM
5 svar · 6,5k läst
MathiasS
MathiasS: Satanigatan vad ni skriver..... Jag säger bara en sak: Jag tror vi kan utgå från att stomar, gångjärn, beslag är lika i många kök (trots olika prisbild). Det vi också kan vara överens om (det kan alla som tittat på flera olika kök intyga) är att det ÄR STOR skillnad på hur luckorna ser ut och hur det känns när man rycker och sliter i snickerierna. Jag har tittat på blandannat
22 svar · 5,0k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Även Fjärråskupan har stort sortiment fläktkåpor i alu.
2 svar · 3,4k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Vi har AEGs Alutech och är jättenöjda. Vi hade rostfritt i vårt förra hus vilket oxå var helt OK men alun upplevs ljusare. Nu har vi bara bott här sen februari så än så länge är de som "nya"!
3 svar · 2,4k läst
E
eson: NP ;D
7 svar · 2,3k läst
E
7 svar · 2,3k läst
L
lnu: Tack för alla förslag. Bra fynd på Sigro med tanke på att designlåset kostade >800 kr. Men det får nog bli ett underskåp till tvättstället istället.
3 svar · 712 läst
S
svennep: Dom har vitkalkade luckor. Vi var i fagersta för att se luckorna i verkligheten. De hade otroligt många att välja mellan vitkalkade luckor fanns det säkert 10 olika modeller att välja mellan. Vet inte varför dom inte har dessa luckor på hemsidan, men snygga var dom.
10 svar · 1,4k läst
M
michaelbo: ;) Det gör man ikke ! Ikke hvis den er lavet af glas :P den kommer ikke at holde + du kan ikke bore noget i glasblocken.
1 svar · 1,6k läst
Sweli
Sweli: [citat] Vi har också genomskinlig silicon. Mellan blå/grå granit och vitt kakel och det syns ingenting. Vi tycker att det blev jätte snyggt.
6 svar · 17,4k läst
M
Midas: Funderar på en sådan, men eftersom det är en hel del pengar så undrar man ju om det är något man kommer att använda? Exempel: http://www.westerbergs.com/%7Esverige/dusch-se/dusch%20_%20massagepaneler/Cornelia_ram.htm Finns någon med erfarenhet av dessa? Vad tycker ni? Använder man dem eller är det bättre att ha ett bra duschhandtag?
0 svar · 1,7k läst
G
General_Failure: Man får göra vad man vill utom att koppla in el. Det är mest en försäkringsfråga om vad man kan göra själv. Försäkringsbolagen kräver att jobbet ska vara "fackmannamässigt" utfört för att betala ut någon ersättning om det skiter sig. Tror du att du kan göra det fackmannamässigt själv så är det bara att ta fram rörtången och börja jobba.
1 svar · 1,9k läst
R
ronnberg: Visst låter den men inte överdrivet mycket, har visserligen inget annat att jämnför med. Vi köpte en Visa med blandarna på karkanten.
4 svar · 2,8k läst
M
muppen: sökt på nätet-finns inga svenska siter som nämner dem...
1 svar · 481 läst
G
Gummigum: Hej hopp, Nu har vi en gashäll med elinbyggnadsugn och det är överlägset det billigaste att köpa istället för en hel gasspis med elugn! Trodde vi inte men det är alltså tusenlappar att tjäna där! Vår SMEGhäll kostar drygt åttatusen, det är med lock och gjutjärnsgaller plus nånting till. Tillkommer installation av gasen då. När det gäller gas finns det två märken som vi
5 svar · 1,9k läst
Macke202
Macke202: Hej Ska köpa ett hus (byggt 73) där huset står på platta direkt på mark. De båda badrummen ska enligt byggkunniga ha gjutet golv ända upp till plastmatta med isolering inne i denna gjutna plattan. Ska få golvet i restan av huset bytt pga fukt skada som beror på att trä och isolering med träflisor i ligger i kontakt med plattan. Har nu följande frågor - kan isoleringen i badrumsgolvet
0 svar · 1,3k läst
S
Snigel: Kan man böja kopparrör själv? Skulle behöva flytta böjen en bit framåt om ni förstår vad jag menar.....
0 svar · 3,2k läst
S
Snowblade: Det blir nog en hel del små skador på tättbetongen när man river. Men det går nog att fixa med husfix eller något liknande. Bra det går att få till de jämnt. Sen tätskikt. Finns det golvbrunn och man skall fixa golvet så är det lite pyssel att få till fall och sådant. Det är ju inte kul att vatten samlas i något hörn där golvbrunn inte finns. Till golvbrunnar finns det
6 svar · 2,7k läst
P
PatrikJ: OJ vad fint!! Precis så där ska det se ut MC! Grymt! Det känns så gediget och fint med ett sådant golv. Det blir till att kolla priser då! Tack alla för tips o inlägg! /PJ
10 svar · 8,5k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] När vi har rivit har vi hittat många sådana ställen. På flera platser var rören dragna vid vägg/takanslutningen och där brukar man ju som bekant spika fast en list...:)
14 svar · 4,6k läst
S
Snigel: Nu ska jag också komma med en massa trista synpunkter...... ;D Jag tycker det ser lite inklämt ut med högskåp på bägge sidor. Kan ni inte ha alla högskåp på ena sidan och arbetsdelen på nästa vägg så det blir mera öppet? Spisen på köksön ser snyggt ut men jag håller nog med tidigare talare om att det inte är så praktiskt. Sen skulle jag också tänka på vart diskmaskinen
12 svar · 2,7k läst
G
Gunilla: Tack!
2 svar · 2,2k läst
L
Lw_gbg: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Badrum;action=display;num=1107937814;start=0]Badrum[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 3,2k läst
H
HBK: Vi ville också ha en diskret men ljusare färg på våra väggar. Vi föll för Nordsjös Mio-kollektion. I köket valde vi en specialblandning som kallas för Caffe Latte. Mkt snygg och varm färg. Vi valde dessutom att lägga i strukturmedel i färgen, vilket blev kanon. Denna specialblandning kanske inte finns att finna överallt men vill man ha reda på färgkod kan man nog kontakta
2 svar · 1,3k läst
H
henrikandersson: Hej, Vi har turen att ha två toaletter på ovanvåningen så att det blir nog inte så mycket spring ner. // Henrik
2 svar · 1,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.