E
eson: Det finns flex fog, framtagen för att användas vid värmeslingor och där det förekommer stora värme skillnader. Deitermann har en sån fog och är enligt mej den bästa
1 svar · 5,1k läst
B
Biva: Här är en länk till Anbud och avtalsbekräftelse formuläret: http://www.boende.konsumentverket.se/Documents/boende/rot_form_2001.pdf Viktigt att bestämma slutdatum enligt mina erfarenheter. Ett renoveringsarbete på utlovat 4 v. slutade på 12 v. Nog för att jag fick ner priset, men ibland är tid mer värt än pengar och så kul är det faktiskt inte att ha hantverkare springa i huset hela
4 svar · 2,7k läst
L
Lotta och Roger: Hej! Håller med Malin om spisflytten. Instämmer helt och fullt att lådor är bättre än luckor. Har du funderat på att bryta hörnan? Det tar lite mer plats, men jag gillar det. Jag har svårt att se hur det är tänkt vid fönstret...Finns där plats till skåp där? Då kan man kanske lägga en baldakin med ljus över fönstret, och även få in ett hörnskåp? Tycker annars att det bara
16 svar · 2,7k läst
M
muppen: vi ska ha klinker på golvet sen garderober,skåp på båda sidor, en tvättbänk,en låsbar garderob, ett torkskåp,en värmepump och 3 ytterligare garderober...dörr ut till trädgård och den funkar som utgång från bastun i rummet bredvid när man vill kasta sig i snön...
3 svar · 3,1k läst
M
muppen: kommer att ha slätt gipstak ev med väv microlite, vitmålat ej taklister, pulpettak med högsta höjd 3,5 m
15 svar · 4,7k läst
M
markis: [citat] Vi som har snedtak i köket får nog köra på gladpack-spåret.. 8)
5 svar · 3,6k läst
J
jedj: Tackar för infon!
16 svar · 12,6k läst
J
16 svar · 12,6k läst
M
Mia_D: I vårt hus (som lev nu i slutet av sept) har vi ett badrum på öv, modell större, och ett duschrum på nb. Vi har valt att ha helt olika stilar i dessa. I det på nb har vi vitt och blått kakel med dekorplattor i glas (isblå) och till det en modern inredning i vitt och björk. I badrummet på öv har vi istället valt det romantiska, antika temat på kaklet. I kombination med massagekaret
4 svar · 3,1k läst
D
daniellindholm: Hej och tack för det snabba svaret!
2 svar · 2,3k läst
T
Tjosan: Min granne har just så och han har inga problem alls säger han.. Ser väldigt fint ut, inte så kallt o stelt som det annars ofta är i ett badrum.
1 svar · 2,9k läst
T
TAX: Kolla in www.sigro.se
6 svar · 891 läst
yonna
yonna: Det här är knepigt och jag är verkligen ingen expert. Men när jag fick mitt duschrum fixat (av proffs!) las brunnen fel (och det var faktiskt mer än 200 mm från vägg) så att när duschen strilar blir det (trots fall) 'rundgång' dvs vattnet kutar längs väggen runt hela duschrummet vidare bakom toastolen & bort till dörren. Det tog ca 30 sekunder innan vattnet hann runt. Om man
2 svar · 775 läst
L
LinusArt: För att dölja lite el, gamla rör och krafs så har jag för enkelhetens skull sänkt taket i mitt badrum ca 10 cm samt även reglat upp en ny vägg utanför den gamla. Dessa tomrum som uppstår - vad göra med dessa? Stoppa i isolering eller bara låta dom vara öppna och ventilera med någon ventil? Ska ha målad panel i taket, bör jag ha något bakom? /M.v.h. Linus
0 svar · 3,7k läst
G
Gummigum: Tänk på att ta en ordentlig sarg bakpå diskbänken. Vi har en liknande sits fast med bänkskivan då, och så har vi pivot-fönster så DET handtaget vill man ju komma åt samt det är det enda fönstret i köket.
6 svar · 3,7k läst
M
Meijan: För mig är trä det självklara valet. Jag ställer mig lite frågande till trä-motståndarnas argument. Visst, det kan bli fläckar, märken osv, men är det inte just det som är charmen med ett levande material? Att det ska se just levande ut? Sedan är det naturligtvis skillnad på skador och skador, men får man en rejäl skada på en laminatskiva så är väl den knappast snyggare än
6 svar · 1,6k läst
A
Almen: Tack för svaren även om de var beklämmande. Er uppfattning stärker redan min, och iofs det jag också fick höra av stenhuggaren. Förslaget jag fick av honom var helt enkelt att jag skulle testa det innan jag kom till honom. Vad gäller det där med matolja så märkte jag ingen skillnad i gulhet eller liknande. Den trängde inte ens ner i stenen över huvudtaget. Så förmodligen har
3 svar · 18,1k läst
S
Snowblade: Visst går det att ta bort badkaret. Men sedan vad man behöver för dusch beror på hur tätskikt är i rummet. Sen var golvbrunn blir i förhållande till dusch. Är det gjort för våtrum med tätskikt så går det att ha dusch utan ”låda” och bara dörrar. Annars så blir det att köra med duschkabbinet. Montera tvättställ behövs en del verktyg. Först och främst så måste blandare
2 svar · 2,5k läst
S
Snowblade: [citat] De flesta är ganska lika (arbetsmässigt). Sen så skiljer de sig lite smått med remsor och sådant. Har för mig att en del tillverkare har instruktioner på sina sidor hur man gör.
5 svar · 3,8k läst
E
El_-micke: går det att komplitera med flera balkar parallelt med bef är det ju att rek, gickinte hos mig ,,,,,,,,ungefär samma förhållande som hos dig....den mittre "friliggande"balken förstärkte jag med en plåtremsa på var sida 175*3mm*längden på rummet sedan växlade jag av med 145*45 med c/c30 skruvad å limmad golvspån på det..........
8 svar · 707 läst
B
BoByggarn: Jag hoppas att du inte kommer handla där ifortsättningen!
2 svar · 1,0k läst
Linska
Linska: Har inte haft erfarenheten att äga en ångmassagedusch, men väl att utnyttja en. En fd "närstående vän" hade en värsting-super-duper-uber-dunder massagedusch med triljoner knappar, reglage och munstycken... Helt klart övervärderad då den bara användes för snabba morgonduschar. Vid avkoppling och mys använde vi alltid badkaret.. Så summa summarum, värstingdusch kostar MYCKET mer än
4 svar · 2,1k läst
F
fhrizzan: Många goda idéer - tackar för dessa! Till helgen är det dax att skrida till verket - det ska bli SÅ skönt att slippa sitta inmurad i en skåpsdjungel. Och att slippa leva på vad ett kylskåp och en micro har att bjuda på... Börjar bli rätt trött på mackor och fil ;D
4 svar · 19,3k läst
R
Rosa: Tyvärr är det inga små runda hål, utan man har tagit upp ett hål på 2x2 dm, med borr, och sen försökt sätta igen det. Tyvärr är det inte så snyggt och det ramlar ner MYCKET sågspån..Eller kommer ni på något sätt att få det snyggt igen? /Rosa
7 svar · 3,9k läst
B
byggimpert: 120 cm brukar vara ett rek. minimimått, min egen erfarenhet är att det går att knapra något lite på det beroende på vad som finns på respektive sida "bänkarna", har du tex. ugn/diskmaskinslucka eller kyl/frys på ena eller bägge sidorna blir det knepigare än om du tex har "beredningsyta" på bägge sidor. Jag har själv valt att ha öppna gallerhyllor för förvaring av grytor,
4 svar · 2,9k läst
Fasting65
Fasting65: Det finns många religioner när det gäller vitvaror. Många produkter som är tillverkade under Electroluxkoncernen (Electrolux, Husqvarna, AEG, Elektro-Helios mfl) håller god kvalitet. Det finns även produkter från tyska koncerner såsom Bosch/Siemens, Gaggenau och Miele som håller god-mycket god kvalitet. Dessa koncerner har en väldigt stor del av svenska marknaden. Därefter kommer
2 svar · 3,8k läst
G
Gummigum: [citat] Hej hopp, Snygga men vet inte hur dyra de är egentligen, här i Göteborg runt 3.6oo för det mesta i skålväg ifrån f-bruno - vissa av de fyrkantiga KAN ligga därikring också, Jag skulle vilja ha en BRA pappersbroschyr ifårn f-bruno så man kunde kika i lugn och ro ;-) Göran - snygg! Vet Du ungefär vad de ligger på i pris(per st)?
13 svar · 2,5k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Ursäkta otydligheten i mitt tidigare inlägg. Jag avser förstås "luft med hög relativ luftfuktighet". :-/
6 svar · 1,2k läst
A
ama: Vet inte om det är bra, men i senaste reklambladet från Bauhaus fanns följande: "Hörnbadkar Camargue Avignon 1795:- I sanitetsakryl. 140cm x 140cm Vit. Exkl. front. Front. Vit 1495:-" Så teoretiskt ifall karet är något att ha så kostar det med front 3290 kr. Ladda ned reklambladet från http://www.bauhaus.se /ama
29 svar · 5,8k läst
C
Charisma: Hur det än må vara med drulleförsäkring etc (som jag inte tror existerar då sunt förnuft finns hos många vänner ;D) så håller jag med om att det är nog bäst att sköta hällen själv. Jisses så rädd jag är om min!
2 svar · 3,2k läst
L
larsnyander: Ja, golvspånskiva 22 mm är att föredra, något stummare konstruktion och bättre vidhäftning med lim (typ S 48) eller spackel. Spånskivan är normalt torrare och krymper mindre än råspånt. Man kan spackla över vämekablarna direkt på spånskivan i mindre rum < 10 m2, utan att använda gips men vi kör oftast med gips under.
6 svar · 3,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.