2 526 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
fråga om kakelsättning vid utåtgående hörn
Kakelsättaren har härjat i vårt badrum och kaklet och klinkret blev bättre än vi trodde. Men i smygen vid dörren (dvs ett hörn som pekar utåt) har han satt kaklet så att man s. a. s. ser kanten på kakelplattan (plattan är vit men kanten är brun keramik färgad). Vid sidan av att det inte är snyggt så måste det ju utgöra ett enormt riskmoment också (går man emot med något tungt spricker ju plattan alldeles säkert). Är det fackmässigt att göra så?
Hej
Personligen anser jag att det enda rätta är att göra som r.borgmaster, en snygg avrundad list. Det låter ju lite trist som du beskriver att man ser den bruna kanten, lite oproffsigt att göra så tycker jag iallafall. Du kan väl påpela detta för plattsättaren och höra vad han säger?
Lycka till
Personligen anser jag att det enda rätta är att göra som r.borgmaster, en snygg avrundad list. Det låter ju lite trist som du beskriver att man ser den bruna kanten, lite oproffsigt att göra så tycker jag iallafall. Du kan väl påpela detta för plattsättaren och höra vad han säger?
Lycka till
Det var alternativ 3 jag avsåg. Både snyggt och funktionellt.Hasse_K skrev:
Klicka här för att svara