Vad ska man använda som INTE luktar eller ger fläckar? Behöver man överhuvudtaget desinficera eller räcker det inte med "vanlig" rengöring? Den värms ju ändå upp till ganska höga temperaturer. Har fått ett tips på något som heter Desinova men hittar inte någon info om detta. Vad använder ni?

Det var första gången jag hört talas om något sådant?? Ni duschar väl före ni badar bastu?

Dessutom vädrar man ju ut bastun efteråt och torkar golvet ifall man saknar brunn....

Sitthanddukar på lavarna kan ju också höja fräschetsfaktorn.

AndersG skrev:
Det var första gången jag hört talas om något sådant?? Ni duschar väl före ni badar bastu?
Ja, det gör vi - men vad dom som sålde huset till oss gjorde i bastun har jag ingen aning om. Och med tanke på hur flyttstädningen såg ut så vill jag nog inte veta heller. Jag vill helt enkelt veta vad man ska använda för att rengöra en väl begagnad bastu.

Klorin? Tar död på bakterier.

Jag skulle slipa av lavarna med maskin. ;)

Enklaste kanske är att byta ut sittbräderna? Eller är det en väldigt stor bastu?

För att vara ett "vanligt" bostadshus så är den väl ganska stor. Åtta pers sitter bekvämt. Men slipa var en fiffig idé. Lavarna är ju löstagbara. Att ta ut dom i hobbyrummet och slipa av dom skulle ju gå på ett kick och kännas "som nytt". Sedan kan man ju tvätta av väggar och golv lite ordentligt under tiden. Tack för alla tips!

Faxe trärens...Ja, det är min käpphäst :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.