2 044 läst ·
21 svar
2k läst
21 svar
Kan jag kakla i köket?
Varför inte? Jo för att det är helt onödigt!Olfe skrev:
Dessutom verkar det som om primer och tätskikt blandas ihop. Som någon påpekade används primer för att säkerställa vidhäftningen, inte att täta. Vad jag vet så finns det bara en sorts tätskikt och det är sådant du använder i badrummet.
Veronika berätta hur det går sen! Jag blev så inspirerad att jag ringde och beställde kakel till vårt kök med!
Berätta om det var lätt eller svårt, jag har heller aldrig kaklat förut... Tänker du använda tråd eller kryss när du kaklar? Lycka till i ivlket fall! 
TackSophia skrev:
Därför kommer jag inte att använda vare sig snöre eller kryss.
Lång förklaring :
Nu är jag jätteinspirerad att kakla, nästa helg slår vi till!
Ev. kommer Anders bror hit och hjälper mig. Eller rättare sagt, peppar mig
Vi får se!
Lycka till själv! Vad har ni valt för kakel?
Ah tack! Snöre it is!jureit skrev:Skulle rekommendera dig Soffis att till dina "hemkokade" så ska du använda snöre. Kryss har jag alltid gillat ända till vi satte i vårt badrum. Vi höll på att få psykbryt båda två pga att det skilde lite i storlek på plattorna och med kryss har man förbannat dåligt med marginal. Det blir så stumt. Snöre är nog bättre har jag lärt mig nu efter några kök, hallgolv och ett badrum... >![]()
För de intresserade kan man läsa på Byggkeramikrådet www.bkr.se och där är kravet för kök Vattenavvisande VA. "Med vattenavvisande ytskikt avses enligt Branschregler kakel - klinkerplattor monterade utan tätskikt."MathiasS skrev:
Så jag får väl helt enkelt hålla med MatihiasS... delvis i alla fall
Klicka här för att svara