4 658 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Beställa vitvaror från Tyskland
Hej,
är det någon som har beställt vitvaror från Tyskland och kan säga om det fungerade bra? Jag har själv hittat ett ställe som säljer Siemens inbyggbara vinkyl för (om jag räknat ut frakt osv. på rätt sätt) ca 9.000 kr istället för ca 15.000 kr i Sverige.
Hälsningar
Malloy
är det någon som har beställt vitvaror från Tyskland och kan säga om det fungerade bra? Jag har själv hittat ett ställe som säljer Siemens inbyggbara vinkyl för (om jag räknat ut frakt osv. på rätt sätt) ca 9.000 kr istället för ca 15.000 kr i Sverige.
Hälsningar
Malloy
Peyo köpte bl.a. badkar från Tyskland och verkade funka bra:
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=kokobad;action=display;num=1096622350;start=4#4
Själv har jag köpt maskiner, verktyg, blandare m.m. Men det har jag handlat när jag har varit på plats. Man ska ju ha i minnet att den tyska momsen endast är 16%, så redan där tjänar du en slant.
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=kokobad;action=display;num=1096622350;start=4#4
Själv har jag köpt maskiner, verktyg, blandare m.m. Men det har jag handlat när jag har varit på plats. Man ska ju ha i minnet att den tyska momsen endast är 16%, så redan där tjänar du en slant.
Klicka här för att svara