Beställde för 5 veckor sedan en bänkskiva i massiv ek genom Bauhaus (planerad leveranstid var 3-4 veckor). Idag när jag ringde och frågade var skivan tagit vägen fick jag till svar att den 30mm tjocka skiva jag beställt hade utgått ur sortimentet hos deras leverantör... Suck...

Nu står jag här med ett halvfärdigt kök där nästa steg är att lägga på bänkskivan. Därför undrar jag om någon vet var man snabbt kan få tag på en skiva i massiv ek med mått 30mm tjock, minst 630mm djup och minst 1950mm lång med minst en långsida som har 90graders kant (ej fasad). Det som verkar vara problemet är just 30mm tjock, 27mm verkar vara "standardmåttet" hos de flesta.

/Maxen

Tack för tipset.

Ringde några av deras återförsäljare och de sa tyvärr 3-4 veckors leveranstid vilket jag inte har tid med. Jag får leta vidare.

/Maxen

http://www.sigro.se har bänkskivor mellan från 30 till 40 mm tjocka, jag vet inget om beställningsleveranstider, men om det finns på lager så brukar det vara Postens leveranstider. Fast du behöver kanske bänkskivan idag?

/ama

Tack för tipset. Tyvärr var leveranstiden 1-2 veckor och jag behöver den den här veckan.

/Maxen

Var bor du? Det finns ju fler byggvaruhus än Bauhaus.

Jag bor i Solna. Redan innan jag bestämde mig för skivan från Bauhaus kollade jag på K-Rauta, Coop Forum bygg och Beijers utan att hitta ngn. 30mm (27mm allihop).

/Maxen

Ja då tipsar jag om www.fanerkompaniet.se vid värtahamnen

eller

www.traimporten.se vid Örnsberg, strax söder om stan

Silvan vid Kungens kurva kan du ju också svänga förbi när du ändå är ute och kör...

Tack! Äntligen! Träimporten har en 2000x625x30 för halva priset (1700kr) jämfört med Bauhaus. Får åka dit och kolla så att skivan ser ok ut. Sen får jag väl trolla lite med kaklet men det ska nog gå.

/Maxen

Maxen:

Om det inte löste sig...kolla med culimar i hammarbyhamnen, de har säkert leveransfärdiga skivor (de har iaf leveransfärdiga stommar och luckor...egen träverkstad i lokalerna)

Alter ego

Tack för hjälpen!

Det blev en skiva från Culimar till slut. Billigare än det skulle ha blivit från Bauhaus om de hade haft den...

/Maxen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.