5 106 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Hjälp med massiv bänkskiva av ek önskas
Beställde för 5 veckor sedan en bänkskiva i massiv ek genom Bauhaus (planerad leveranstid var 3-4 veckor). Idag när jag ringde och frågade var skivan tagit vägen fick jag till svar att den 30mm tjocka skiva jag beställt hade utgått ur sortimentet hos deras leverantör... Suck...
Nu står jag här med ett halvfärdigt kök där nästa steg är att lägga på bänkskivan. Därför undrar jag om någon vet var man snabbt kan få tag på en skiva i massiv ek med mått 30mm tjock, minst 630mm djup och minst 1950mm lång med minst en långsida som har 90graders kant (ej fasad). Det som verkar vara problemet är just 30mm tjock, 27mm verkar vara "standardmåttet" hos de flesta.
/Maxen
Nu står jag här med ett halvfärdigt kök där nästa steg är att lägga på bänkskivan. Därför undrar jag om någon vet var man snabbt kan få tag på en skiva i massiv ek med mått 30mm tjock, minst 630mm djup och minst 1950mm lång med minst en långsida som har 90graders kant (ej fasad). Det som verkar vara problemet är just 30mm tjock, 27mm verkar vara "standardmåttet" hos de flesta.
/Maxen
Kolla upp http://www.dfi.se/
Ja då tipsar jag om www.fanerkompaniet.se vid värtahamnen
eller
www.traimporten.se vid Örnsberg, strax söder om stan
Silvan vid Kungens kurva kan du ju också svänga förbi när du ändå är ute och kör...
eller
www.traimporten.se vid Örnsberg, strax söder om stan
Silvan vid Kungens kurva kan du ju också svänga förbi när du ändå är ute och kör...
Klicka här för att svara