Stod och skulle göra mat igår kväll. Satte den stora grytan på hällen och den började låta som vanligt (skall det verkligen låta såhär mycket tänkte jag.. ???).

Efter en stund så lät det otroligt mycket och sedan sa det bara POFF! och allt blev svart.... >:(

Fixa fram ljus leta upp vad som hänt, såklart började det regna ute och ljuset slocknade... >:( >:(

Barnen blev lite skraja, men till slut hittade jag jordfelsbrytaren.

Allt fungerade igen och det var frid och fröjd. Ända tills jag testade plattan igen... skulle nog inte gjort det :(
POFF! och samma visa igen. >:( >:( >:(

Sedan hade en annan säkring gått, och vi hade inga hemma, mannen ur huset och små barn som bara ville gå och lägga sig, så det fanns ingen tanke på att åka och köpa. Det var bara att koppla några förlängningssladdar till det viktigaste - Värmepanna, Kyl, Frys och TV:n ;D ;D

Nu får jag ringa och be någon komma och hämta hällen och fixa den... ;)

Läskigt! Jag brukar vara världsbäst på att fundera ut alla otäcka olyckor i förväg men induktionshällen har jag hittills varit så förälskad i så att jag inte sett den som farlig än så länge (tänk bara att den är så snabb så att man inte ens hinner vispa ut vällingpulvret innan vällingen blir för varm!). Från och med nu ska jag börja betrakta induktionshällen som en potentiell fara :D Vad var det för märke på hällen? Electrolux månne? Jag älskar att hata e-lux!

Husqvarna.. ;)

Ms_IT-Nisse skrev:
Husqvarna.. ;)
Då fick co lite rätt ändå, eftersom det tillhör koncernen...
Och jag som ska flytta till E-lux mecka, Motala...

Vi som har induktionshällar väntar med spänning (och skräck) på vad det var som hände... :-/

Villja skrev:
Då fick co lite rätt ändå, eftersom det tillhör koncernen...
Och jag som ska flytta till E-lux mecka, Motala...
Vad säger du? ??? Det är ju här, i MARIESTAD, som E-lux-mecka ligger... ;D

Men vad var det som hände då?

caveman skrev:
Men vad var det som hände då?
Precis! Vad hände? Ska jag vara rädd?

Sophia skrev:
Vad säger du? ??? Det är ju här, i MARIESTAD, som E-lux-mecka ligger... ;D
Jahaja, jag är inte den som är den, då behöver inte jag skämmas alltså när de sprängs... :P

Explosion och explosion??? Har hela huset exploderat eftersom man inte får höra nåt om vad som hände?

Eller var det bara så att det var säkrat för lite för induktionshällen? Om man använder sig av en induktionshäll så måste man anpassa hela el-systemet, för att en induktionshäll kräver mycket ström. Är inte det gjort och man kör alla andra maskiner samtidigt så kommer propp efter propp att lösa ut tills man stänger av någon maskin som man har igång på samma propp som hällen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.