Hej,
Har försökt få tag i detta eminenta plattsättlim Ardex S48 (som de flesta förespråkar vid limning av golvgips på golvspån).

Problemet är bara att hitta det. ??? Jag har letat på de flesta byggmarknader Silvan, Bauhaus etc. men utan framgång. Det enda stället jag har hittat det på är Woodys i Huddinge och där kostar 12,5 kilossäcken 888:-.

Någon som har ett tips på ett billigare ställe i Stockholmstrakten?

/Gojan

Hur mkt behöver du?

Jag köpte mina säckar på kalelbolaget i bromma. Priset kommer jag inte ihåg längre! (Man förtränger gärna obehagliga saker)

Jag köpte - som mycket annat - på hägerstens brädgård (www.hbb-byggvaror.nu).

Skitdyrt är det. Kostar typ 6-800 kr för 12.5 kilo.

En kompis köpte på Grönmarks inne i stan.

Skomannen skrev:
Hur mkt behöver du?
Jag har räknat ut att jag behöver en 12,5 kilos säck till ungefär.

Jag ringde Kakelbolaget men de sa att de inte hade Ardex i sitt sortiment.

Nån annan som har något förslag?

/Gojan

Jag får väl slänga ut ett till tips. fast det vore ju bra om du nämnde åt vilket håll i stockolm du helst letar. M2stockholm ute i Upplands Väsby säljer Ardex - se www.m2stockholm.se.

Med tanke på frekvensen av ställen som har Ardex så letar jag i HELA stockholmsområdet.

M2Stockholm hade och tog 859:- kronor för 112 kilos säcken, bäst hittills.

En annan handlare tyckte att jg skulle använda Flexicol från LIP i stället (http://www.lip.dk/lipsverige/nyprodblad/flexicol.pdf).
Billigare och enklare att använda enligt honom. Någon som provat?

/Gojan

Tänk på att det går åt ca 2 kg/m2 med en 8-mm-tandad spackel.

Vi fick kompletteringsköpa en hel del pga felräkning i åtgången. Blanda max 5 kilo i stöten, det tar tid att få ut spacklet och lägga skivorna samt fixera dem - i synnerhet för en amatör som mej.

Bruket är lite för dyrt att slösa bort.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.