Hej,

Vi funderar på att installera en stjärnhimmel i badrummet över vårt bubbelbad. Vi undrar om någon har några bra bilder på detta? Eller tips i övrigt.

Vi ska installera precis samma sak. Vi har inte kommit dit än. Vi håller på kakla just nu.

Elektrikern har redan förberett på vinden med traffo och uttag som redan är kopplat till strömbryttare på väggen, sen är det bara att borra massor med  1mm håll i taket, lägga i trådarna och tända  ;)

Det vi funderar över är om vi ska måla just där taket mörkblåt eller om det ska vara vitt som i resten av badrummet.

Några som har synpunker ?

Vi hoppas att badrummet blir klar om 3 veckor.

Då kan vi ta bilder  ;D ;D

Det blir säkert snyggt med vitt - men jag funderar på om det inte blir väldans ljust med vitt - typ gnistrande lite balsalsstämning och skyltfönster av det.
Skall Du ha stjärnhimmel i det badrummet där Du visade skissen till? Romersk stil?
Hmmm - jag tycker inte man måste ta mörkblått men om man inte gör det, förlorar man inte lite utav stjärnhimmelskänslan då?

Sweli skrev:
Det vi funderar över är om vi ska måla just där taket mörkblåt eller om det ska vara vitt som i resten av badrummet.

Några som har synpunker ?
Sweli, jag röstar definitivt för vitt i taket, tycker att det blir tillräckligt effektfullt med fiberoptikpunkterna i taket över badkaret, är rädd för att det blir lite "too much" om man dessutom målar mörkblått men det är väl en smaksak förstås.......... ;)
Däremot tror jag inte alls att det ger någon form av skyltfönsterkänsla då dessa ljuspunkter var för sig är ganska svaga, det blir inget allmänljus av en sådan "himmel" utan bara myspys :)

Bifogar en tråd där "stjärnhimmelsidén" har berörts, det finns dessutom en bild från ett badrum med där (jag hoppas att Maria("mammamys") inte tar illa upp att jag lyfter fram den här tråden men jag tycker de har gjort jättefint i sitt badrum :))

http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=kokobad;action=display;num=1076428711;start=12#12

//Christina.

Bra inlägg. Spinner vidare kring vårt badrum. Vi tänkte bara ha stjärnhimmeln över bubbelbadet. Vi hade tänkte oss 16 lite större ljuspunkter (2 mm) som ser ut som en stjärna i ljuspunkten. Har dock tvekat mellan denna och ett alternativ med 48 ljuspunkter (1 mm). Är det någon som har någon erfarenhet av detta? Eller synpunkt?

Vidare har vi bubbelbadet ute i ett hörn där snedtaket går ned en bit (Mansardtak så inte så mycket snedtak). Är det någon som gjort en stjärnhimmel mellan tak / snedtak?

Dizza

Gummigum skrev:
Det blir säkert snyggt med vitt - men jag funderar på om det inte blir väldans ljust med vitt - typ gnistrande lite balsalsstämning och skyltfönster av det.
Skall Du ha stjärnhimmel i det badrummet där Du visade skissen till? Romersk stil?
Hmmm - jag tycker inte man måste ta mörkblått men om man inte gör det, förlorar man inte lite utav stjärnhimmelskänslan då?
Ja, vi ska ha det i det badrummet med Romersk stil.
Det var just frågan. Om man INTE målar blått, förlorar man stjärnhimmelskänslan, tycker jag.
Färgen på väggarna runt badkaret blir beige. Golvet runt badkaret blir rött.

What to do???

Christina:
Jag tittade på bilden av badrummet som fanns på länken, men det ser ut att vara större ljuspunkter än det vi kommer att ha.

Vi ska ha valv runt hela badkarsområde, så den enda tak vi tänkte måla blått blir över badkaret, resten blir vitt.

Jag tänkte börja med att måla en bit kartong i blått och sätta upp i taket för att se hur det blir innan man ger sig på att måla direkt  ;)
Kanske det ser jätte fult ut  :-/

Testa med kartongen!

Det kan även bli jättebra, ett eget rum i rummet.
Jag menar i och med att du har valvet runt om badkaret så skärmar det ju av en del...

Sweli skrev:
What to do???
Måla taket över badkaret beiget precis som väggarna. :D

Eller samma röda färg som i resten av badrummet?

Immobil skrev:
Måla taket över badkaret beiget precis som väggarna. :D
Himmel beige ??? Inte ens med dåligt väder har jag sett himmeln beige ;D ;D

Det skulle se ut som en himmel väl ???

Sweli skrev:
Det skulle se ut som en himmel väl  ???
::) Må de, då har du inte varit i Saharaöknen under en sandstorm. ;D

Romersk stil - jag vet vad jag hade testat med - ja inte mörkblå färg utan kanske små små mosaikstenar i blått fast många olika nyanser blått som ju himlen är när man kan ana att det är lite lite kvar innan solen kommer upp
:-)
Det jag har emot mörkblå färg är annars att det blir så platt - iofs det beror på val av färg och takhöjden.
Äsch lika bra å erkäönna - jag är en mosaikfreak och referens till romerska badrum då är dte mosaik som gäller- kanske lit eosm den här 'bathroom vanity' då menar jag fast i taket...
http://images.google.se/imgres?imgu...images?q=blue+mosaic+&start=60&hl=sv&lr=&sa=N

Eller lite som man kan se hur de här gör:

http://www.wildtiles.co.uk/
Smask med fiberoptik på DET!

Hälsar Ingrid

Nej ;D ;D ;D

När jag badar vill jag drömma om att jag befinner mig i Melehavet ;D ;D ;D ;D

Sweli skrev:
När jag badar vill jag drömma om att jag befinner mig i Melehavet  ;D ;D ;D ;D
::) Då är ju steget inte långt till Sahara. ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.