771 läst ·
6 svar
771 läst
6 svar
Hjälp! Kakelångest!!
I ett impulsivt ögonblick köpte vi sjösten 10X10(Travertino Chiaro, en ljusbeige, porig sten), till vårt badrum i vårt då nyplanerade bygge. Vi hade endast sett de första ritningarna och nu, en hel del förrändringar senare, har badrummet krympt till förmån för större hall.
I dagsläget känns det som att vi borde ha valt en större platta för att få rummet att verka större, så vad göra?
Ska vi behålla sjöstenen eller köpa nåt´annat? ???
Och hur blir man av med 26 m2 ?? :-/
Gubbarna ska börja kakla nästa vecka och jag har mardrömmar att jag kommer att ångra mej!
På golvet kommer vi att lägga en liknande sjösten fast
i två nyanser, grått och grå/brunt. Den behåller vi....
I dagsläget känns det som att vi borde ha valt en större platta för att få rummet att verka större, så vad göra?
Ska vi behålla sjöstenen eller köpa nåt´annat? ???
Och hur blir man av med 26 m2 ?? :-/
Gubbarna ska börja kakla nästa vecka och jag har mardrömmar att jag kommer att ångra mej!
På golvet kommer vi att lägga en liknande sjösten fast
i två nyanser, grått och grå/brunt. Den behåller vi....
Frågan är om ni kan byta, där ni köpte och välja något annat. Om det är hela boxar, brukar man kunna lämna tillbaka.
Har ni hittat något annat som passar till golvet?
Om ni ska ha liknande travertino på golvet, skulle jag själv välja samma typ av platta till väggarna.
Annars ett sätt bli av med material är Tradera eller Blocket.
Har ni hittat något annat som passar till golvet?
Om ni ska ha liknande travertino på golvet, skulle jag själv välja samma typ av platta till väggarna.
Annars ett sätt bli av med material är Tradera eller Blocket.
Det var över ett år sen som vi köpte kaklet, så det går inte att byta...
På golvet har vi tänkt lägga Travertino Noce och Travertino Scabos. De plattorna är också redan köpta men dem behåller vi.
Har tittat lite på nya plattor till väggen i måtten 33X33 cm.
På golvet har vi tänkt lägga Travertino Noce och Travertino Scabos. De plattorna är också redan köpta men dem behåller vi.
Har tittat lite på nya plattor till väggen i måtten 33X33 cm.
Jag är inte så säker på att jag håller med dig om att en större platta får ett rum att verka större, snarare tvärtomByggmyran skrev:
Jag tor inte alls att det skämmer med 10x10 format även om det är stora plattor som är poppis just nu, dessutom är 10x10 ett tämligen klassiskt format som troligen håller längre än de megaformat som redan har varit "inne" ett tag och antagligen snart kommer att vara "ute"
Om du bestämmer dig för att kakla med de plattor du redan har så skulle jag råda dig att ta en fogfärg som är så lik plattans färg som möjligt, det ger ett mindre "rutigt" intryck än om du väljer en helt avvikande fogfärg och du kommer att få ett lungt och klassiskt badrum
MVH/Christina.
Inte vit, det är ju trots allt ett badrum och vitt håller sig inte fräscht särskilt länge dessutom inte särskilt snyggt till beige (tycker jag), hellre ljusgrå eller en ljusbeige, om du kan hitta en ton som stämmer överens med plattanByggmyran skrev:
Men det beror också lite på vad du ska använda för färg på golvfogen, ska du ha grått där kanske det är lugnast att inte blanda in för många färger utan köra på samma även på väggen men absolut inte mörkare än ljusaste grått på väggen även om du tar lite mörkare grå på golvet
Lycka till//Christina.
Klicka här för att svara