Tänkte bara kolla vad ni tycker om det här. Plattorna är 20 x 20.
Då undrar jag om man ska följa golvbrunnen (alltså börja där och lägga klinkers) eller ska man börja i mitten på rummet?
Jag tycker i alla fall det blir snyggast att börja i mitten men det kan ju bli lite krångligt sedan vid brunnen.

Jocke

Joukko skrev:
Tänkte bara kolla vad ni tycker om det här. Plattorna är 20 x 20.
Då undrar jag om man ska följa golvbrunnen (alltså börja där och lägga klinkers) eller ska man börja i mitten på rummet?
Börja i mitten,så blir det snyggast. Du blir nöjd och det löser sig på nåt vis vid brunnen. ;)

Om golvbrunnen också är 20*20 så tycker jag det blir snyggast att börja vid brunnen. Förstår inte varför det skulle bli snyggare att börja i mitten på rummet.

General Failure skrev:
Om golvbrunnen också är 20*20 så tycker jag det blir snyggast att börja vid brunnen. Förstår inte varför det skulle bli snyggare att börja i mitten på rummet.
Här råder det delade meningar :)
Om man börjar vid brunnen så finns det ju risk att man kanske får en hel platta på tex högersidan och en halv eller mindre på vänstersidan och då ser det inte så bra ut.
Det får nog bli att börja i mitten men jag ska lägga ut lite plattor för vid brunnen och se hur det blir.

Jocke

Joukko skrev:
Om man börjar vid brunnen så finns det ju risk att man kanske får en hel platta på tex högersidan och en halv eller mindre på vänstersidan och då ser det inte så bra ut.
Om du menar vid väggen när du säger sidan så håller jag inte riktigt med. Jag tror inte man lägger märke till det lika mycket som om när plattorna inte passar vid golvbrunnen.

Håller med föregående talare.

Nu har jag bestämt mig. Det får bli att börja vid brunnen. ;)

Jocke

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.