F
fooney: hmm nu är vi ute o seglar lite va :P
14 svar · 2,0k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Om du skall byta plats på dusch, handfat eller toa så måste du ju flytta vatten- och avloppsrören. Jag antar att du tänker byta golvbeläggningen också. Och eftersom rören är nästan 40 år är det väl läge att byta dem vid en totalrenovering. En renovering räknar du väl med ska hålla uppåt 20 år eller så och vi den tiden är nog rören slut för länge sedan. För övrigt tycker
3 svar · 1,5k läst
Betina
Betina: Finns en tråd i detta ämne: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=kokobad;action=display;num=1095335518;start=0#0 Väntar själv på input av Chatrine ;)
1 svar · 2,6k läst
K
koko: Nä, i ett badrum ska man vara försiktig! Vi har kvitto på all rördragning samt tätskikt. Skulle helst tagit allt vitt, men det har vi inte råd med. Vi vet ju dock att vi kan lita på de som gjort jobbet, annars hade det fått bli enklare lösningar och kvitto. Vi kaklar dock inte in badkaret (av underhållsskäl), utan har bara en "platå" som det ska stå på. Igårkväll kaklades den
6 svar · 6,9k läst
M
Mady: villab och skånska byggvaror
8 svar · 8,1k läst
Sweli
Sweli: Här hittade jag grå [bild] Mönstrad i grå och svart användes mycket i gamla slott [bild]
3 svar · 2,5k läst
M
Meijan: Ok, tack! Ska kolla med färghandeln då och se om det finns godkända betser.
2 svar · 4,3k läst
B
betula: Ek rostar inte! Men om man kombinerar ek + järn + vatten så får man bläck. Så en bänkskiva kan bli svart, kanske det var det som säljaren på IKEA medande och att deras olja innehöll spår av järn. Vanliga oljor t.ex. ren linolja gör det inte. Olja ofta första året, gärna 1 gång i månaden, så behöver du inte lägga på så mycket varje gång och skivan blir inte lika "kladdig".
1 svar · 5,1k läst
P
PatrikJ: Jag vet, jag borde köpt det där men trodde det var billigare på andra ställen.... Får väl kolla o jämföra! Tack för tipsen! /PJ
4 svar · 841 läst
H
Henke74: Okej, tack för svaret!
7 svar · 3,8k läst
GoForIt
GoForIt: Hej, Vi har valt att behålla en vävtapet i vår gillestuga. För att se till så att den sitter fast rejält mot underlaget (betong), och inte får för sig att krympa efter att man har tagit fram penseln, så rekommenderas en strykning med s.k. patentfärg (ex. Alcros V.I.P.). Det går åt en hel del färg, men den mättar ytan bra inför kommande strykning. Färgen luktar lite trots att den
4 svar · 1,1k läst
yonna
yonna: Jag trodde faktiskt att de toppmatade maskinerna hade mer långlivad konstruktion ... ? Andå funkade min förra frontmatade i 17 år; min nuvarande är inne på 14:onde året. Men så var de också en av marknadens dyraste. Slår man ut kostnaden på livslängden har det ändå inte varit så vansinnigt.
17 svar · 1,1k läst
T
Tony Rosendahl: Med dioder funkar det jättebra! Fördel då den i princip inte alstrar någon värme. www.sdl.se
1 svar · 1,1k läst
E
eson: det finns lister och lim till dessa ändamål....någon tätning gör man inte
3 svar · 2,1k läst
Matti
Matti: Jag förstod inte först tipset, vadå diskställ i ett skåp? AHA! Torkskåp. Jag har aldrig reflekterat över att det som är standard i Finland kan vara ovanligt i grannlandet Sverige...  ;) Men när jag drar mig till minnes kommer jag ihåg att det var en finsk husmor som "uppfann" det på 40 el 50 talet. Diskmaskin eller inte, endel kan man inte diska i maskin så det kommer helt klart att
7 svar · 5,7k läst
Sweli
Sweli: Kommer snart, de har redan börjat att lägga klinkers i sovrummet. Men jag ska lägga bilderna på ny tråd, denna handalde om gardiner i köket ;)
25 svar · 5,3k läst
A
AAA: Finns det inte speciella tänger för det? Panduro hobby? Berit
1 svar · 1,5k läst
P
para: Hej. Jag byggde en liknande duchvägg. Vågrät armering var 3e lager men även lodräta järn som borrades ner några cm i golvet i skarven mellan de två yttersta blocken. Mellan befintlig vägg och glasbetongens kant fyllde jag bara ut med lite bruk och silikonade sen så det blev snyggt. Väggen är som din, 4block bred och 10hög. Den är stabil som berget och din 5åring har ingen chans att
0 svar · 1,1k läst
yonna
yonna: Jag skulle gärna tagit med mig min 50-åriga diskbänk när jag flyttar  ;) - precis som lastkaj polerar jag upp den ett par ggr/året med autosol med ypperligt resultat. Fördelen med autosol är att man efter varje skvättning snabbt torkar upp & återfår den blanka hinnan (utmärkt för oss som har kalkhaltigt vatten). Eftersom bänken är gammal är den redan 'färdigrepad' och jämn
5 svar · 4,6k läst
G
galitolo: Tack, eson. Känner mig mycket bättre efter ditt svar. /MVH Galina
2 svar · 4,3k läst
B
Bohman: Vi lär göra det ta breddare kåpa min första tanke var lite skämtsamt att aha då kanske man kan tjuvröka under kåpan utan att gubben märker nåt ;D Men kåpa med glasskärm ska visst inte vara nån höjdare,,, måste ju bli flottigt! Mvh Annika
2 svar · 2,3k läst
J
Jenny_L: Företaget som gör dom hittar du på www.panelskivan.se. har själv tänkt att använda sådana då vi renoverar badrummet. Har för mig att jag för ca ett halvår sedan fick ett pris på ca 150kr per kvadrat.
2 svar · 3,5k läst
Linska
Linska: [citat] Bara en liten kommentar: Det är inte MITT kök, utan ett som jag hittade på Blocket. Lycka till med köket!
7 svar · 2,0k läst
C
carra: :) vattenskador är vad som kostar skjortan för försäkringsbolagen,bränder är katastrofala men står för en bråkdel av vad vattenskador kostar... Lägg under alla omständigheter en "skvallermatta" under diskmaskinen så att ev. utströmmande vatten rinner fram på golvet.Sen finns det faktiskt en slags "waterblock" att köpa som man sätter på ledningen som känner om det går åt för
10 svar · 3,9k läst
V
VeronikaP: [citat] Tack :), så ska jag göra.
1 svar · 2,0k läst
M
mickesgw: Hos oss har det fungerat utan problem varken skaft eller något som lossnat :)
6 svar · 3,4k läst
M
millface: Zerre: Ska kolla så det inte är det som är problemet. Visst känns det som att det är något fel helt klart! Det ska inte ta så lång tid att få varmt vatten!
6 svar · 1,7k läst
Immobil
Immobil: [citat] :D Japp, har man handlat utomlands går det ändå bra att reklamera varorna hos IKEA i Sverige. Enl. Jens Buch (chefen för kundservice i Sverige): - Problemet är om inte just den inhandlade produkten finns i Sverige. I stort sett är det samma produkter på samtliga av IKEAS varuhus, fast vissa varor utomlands säljs inte i Sverige. ;)
21 svar · 2,1k läst
Immobil
Immobil: [citat] = Pris per pallplats: 372 SEK enkel resa. ;)
7 svar · 705 läst
C
Ceja: Jag vill också kika! Kanske är lika bra att lägga upp den på nätet när allting kommer kring ändå...? ;)
4 svar · 2,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.