Sent igår kväll skulle jag sätta dit handtagen på luckor och lådor i vårt nya kök. Jag mätte mycket noga men lyckades ändå borra fel. Det värsta av allt är att det hann att bli FEM!!! hål innan jag upptäckte felet. Min man blev alldeles tokig och jag har lovat att lösa detta på något sätt.
Normalt sett så är jag inte helt kass med borrmaskinen, men jag antar att bygga hus tar på krafterna både fysiskt och mentalt.
Nu undrar jag hur jag "fyller igen" hålen på bästa sätt. Luckorna är vitlackad mdf och jag har bättringsfärg med från köksleverantören men vad stoppar jag i hålen?

TACK på förhand

Hälsar Erika

Oj!

Hur stora är hålen?
Lim och liten rundstav/blompinne och spackel efteråt i alla glipor, slipa ordentligt så att ytan blir plan och se om du kan bättra på med färgen du fick av leveratören.

Eller så lämnar du in luckorna hos en lackeringsfirma - de är duktiga på att fylla gamla hål. Det kostar drygt en hundring per lådfront tror jag. Färgkoden är ju säkerligen känd (NCS-skalan), så du får rätt färg och glans.

Till vårat kök kom alla luckor och lådor färdigborrade.

När man läste om din fadäs, uppskattar man den finessen allt mer.

Lycka till med reparationen.

Torsten

när jag läste detta kom jag på att jag gjorde detsamma med kökslådorna för 2½ år sen... kom inte ens ihåg det, var 2 cm fel åt ena hållet... ingen som nånsin reagerat på det, förutom jag som var rasande på min idioti (men bevisligen så glömde till och med jag bort det)

är det fel så handtagen inte går på?

kanske kan göra alla fel som mig? ;)

Tack för alla kreativa svar.
Hålen är 4.5 mm stora. Tyvärr täcker inte handtagen men jag kommer att försöka med blompinne-varianten i första skedet så får vi se hur resultatet blir.
Hälsningar från Erika

Sågspån blandat med trälim blir ett helt ok spackel att kombinera med blompinnen.

• Gilla
helder
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.