Vi håller på att bygga vårt drömkök men har lite problem med bänksivan.
Vi har 14m bänkskiva totalt så för att spara pengar valde vi granit, inte massiv utan golvplattor på 300x300x10. Dessa la vi på fuktspärrad spånskiva, satte dit en eklist och fogade rubbet med svart sika (plattorna var svarta). På detta sätt kom vi undan med 3000:- för graniten och fick säkert hälften över. Men problemet ligger i sikafogen. Jag har skurit den ren med rakblad och sedan skrubbat bort överskott med svamp men då blir fogen ganska matt. Finns det något bra sätt att "polera" upp sika så den blir blankare?
 
Hej, du har inga bilder på skivan, hur det blev, tycker det låter som en jättebra lösning.

/C
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.