Lyssa på en gammal man. Under det glada 70-talet skulle ingen ha vita vitvaror - de skulle vara avocadogröna, chokladbruna, lejongula. Det fanns skåp med en yta som läder. Var finns det modet idag? På skroten tillsammans med skåpen. På brunt och svart syns smutsen bäst. Köp vitt och köp billigt. Alla vitvaror är förbrukningsvaror. Behöver du fem olika diskprogram till diskmaskinen? Vi har kört med maxeffekt i trettio år -annars måste man diska om ett och annat kärl. Säljarna vädjar till unga personers vilja att vara "med" och köpa modernt. Bra för dem - det blir snart omodernt. Gör snyggt i köket med ren och praktisk planering, väggfärg, gardiner, belysning, dukar, växter etc. Vitvaror skall vara vita, det hörs på namnet!
P.S. Bårhuset har rostfria skåpluckor, där passar det bra! D.S.
 
star_daddy skrev:
Lyssa på en gammal man. Under det glada 70-talet skulle ingen ha vita vitvaror - de skulle vara avocadogröna, chokladbruna, lejongula. Det fanns skåp med en yta som läder. Var finns det modet idag? På skroten tillsammans med skåpen. På brunt och svart syns smutsen bäst. Köp vitt och köp billigt. Alla vitvaror är förbrukningsvaror. Behöver du fem olika diskprogram till diskmaskinen? Vi har kört med maxeffekt i trettio år -annars måste man diska om ett och annat kärl. Säljarna vädjar till unga personers vilja att vara "med" och köpa modernt. Bra för dem - det blir snart omodernt. Gör snyggt i köket med ren och praktisk planering, väggfärg, gardiner, belysning, dukar, växter etc. Vitvaror skall vara vita, det hörs på namnet!
Rostvaror?


 
Hej, vi var i helgen och tittade på vitvaror. Vi lät våra barn 3 och 4 år kladda på alla rostfira märken vi kunde hitta. Gissa om det blev märken :(Det spelade ingen roll att de var behandlade med anti finger eller liknande. Vi tycker dock att både rostfritt och alu är snyggt så vi får se vilket vi väljer :)

Mvh Iram
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.