Hej, jag har en Cylinda Prima köksfläkt (kolfilterfläkt). Hittar inte manualen på Cylindas web. Någon som vet produktnumret?. Någon som vet hur man får ur filter för att byta?
Har provat att vrida och dra i runda plastgallret på undersidan, men inget händer. Finns också två skruvar på undersidan (röda pilar), ska de öppnas? Finns också hål i ytterkanten på undersidan (blå pilar), vad är det?
Tacksam för hjälp.
Har provat att vrida och dra i runda plastgallret på undersidan, men inget händer. Finns också två skruvar på undersidan (röda pilar), ska de öppnas? Finns också hål i ytterkanten på undersidan (blå pilar), vad är det?
Tacksam för hjälp.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Hade en fläkt som såg ut ungefär så där för länge sen och jag har för mig att man då tryckte ihop sidorna på gallret eller om det var att man lirkade ner gallret på något vis. Men det är väl fettfilter och själva fläktbladen som blir åtkomliga den vägen. Kolfiltren sitter nog ovanpå, bakom utblåset.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Tack! Ja, kolfiltret har jag nu fått ut, nu är det fettfiltret jag försöker få ut.BirgitS skrev:
Hade en fläkt som såg ut ungefär så där för länge sen och jag har för mig att man då tryckte ihop sidorna på gallret eller om det var att man lirkade ner gallret på något vis. Men det är väl fettfilter och själva fläktbladen som blir åtkomliga den vägen. Kolfiltren sitter nog ovanpå, bakom utblåset.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Som sambon säger, plasten kan vara väldigt skör efter så lång tid så du måste vara väldigt försiktig för att gallret inte ska gå sönder.
Kanske stoppa in fingrarna i de största hålen, greppa om ytterkanten och dra nedåt?
Kanske stoppa in fingrarna i de största hålen, greppa om ytterkanten och dra nedåt?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 814 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 814 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden