Hej,
Har flyttat in i en 50-tals lägenhet och tidigare ägare har endast haft bänkdiskmaskin.
Är helt okunnig inom detta område så vänder mig till proffsen, är det redo att koppla en diskmaskin som det ser ut nu? (Diskmaskin kopplas in av kunnig isf😅)
Vad jag vet än sålänge är att en elektriker behöver dra el.
Har flyttat in i en 50-tals lägenhet och tidigare ägare har endast haft bänkdiskmaskin.
Är helt okunnig inom detta område så vänder mig till proffsen, är det redo att koppla en diskmaskin som det ser ut nu? (Diskmaskin kopplas in av kunnig isf😅)
Vad jag vet än sålänge är att en elektriker behöver dra el.
Det ska inte vara några problem vad jag kan se.
Det har ju varit en bänkdiskmaskin ansluten tidigare, man ser ju att röret från kranen (till diskmaskinen) har en koppling innan böjen (man kan skymta kopplingen bakom röret från diskhon), så lossa det böjda röret som går tillbaka upp till bänken och koppla din diskmaskin där. Eventuellt måste du ha en adapterkoppling emellan, det märker du
Avloppet från diskmaskinen är redan förberett, ser ut att vara röret som sticker ut där rören från hoarna går ihop.
Elen tillkommer ju, men det har du tydligen redan löst med någon kunnig
Det har ju varit en bänkdiskmaskin ansluten tidigare, man ser ju att röret från kranen (till diskmaskinen) har en koppling innan böjen (man kan skymta kopplingen bakom röret från diskhon), så lossa det böjda röret som går tillbaka upp till bänken och koppla din diskmaskin där. Eventuellt måste du ha en adapterkoppling emellan, det märker du
Avloppet från diskmaskinen är redan förberett, ser ut att vara röret som sticker ut där rören från hoarna går ihop.
Elen tillkommer ju, men det har du tydligen redan löst med någon kunnig
Så kopplar man in diskmaskinen i det högra kopparröret helt enkelt?Mats-S skrev:
Det ska inte vara några problem vad jag kan se.
Det har ju varit en bänkdiskmaskin ansluten tidigare, man ser ju att röret från kranen (till diskmaskinen) har en koppling innan böjen (man kan skymta kopplingen bakom röret från diskhon), så lossa det böjda röret som går tillbaka upp till bänken och koppla din diskmaskin där. Eventuellt måste du ha en adapterkoppling emellan, det märker du
Avloppet från diskmaskinen är redan förberett, ser ut att vara röret som sticker ut där rören från hoarna går ihop.
Elen tillkommer ju, men det har du tydligen redan löst med någon kunnig![]()
Måste man täppa igen "bänkdiskmaskins-anslutningen" på blandaren också?Mats-S skrev:
Det ska inte vara några problem vad jag kan se.
Det har ju varit en bänkdiskmaskin ansluten tidigare, man ser ju att röret från kranen (till diskmaskinen) har en koppling innan böjen (man kan skymta kopplingen bakom röret från diskhon), så lossa det böjda röret som går tillbaka upp till bänken och koppla din diskmaskin där. Eventuellt måste du ha en adapterkoppling emellan, det märker du
Avloppet från diskmaskinen är redan förberett, ser ut att vara röret som sticker ut där rören från hoarna går ihop.
Elen tillkommer ju, men det har du tydligen redan löst med någon kunnig![]()
Jo jag såg den kopplingen, men kommer den inte underifrån genom diskbänken, dvs från röret med kopplingen jag visade bilden på? Eller sitter den direkt på kranen helt synligt?
Har du en bild från sidan så man ser vart den kommer ifrån?
Har du en bild från sidan så man ser vart den kommer ifrån?
Sitter direkt på kranenMats-S skrev:
Klicka här för att svara





