Någon som har tips på en modern snygg diskmedelspump. Vår gamla börjar bli lite sliten.
För övrigt en av de mest underskattade tillbehören i ett kök.

VI har diskmaskin och handdiskar väldigt sällan, har däremot tvål i en sådan vilket är att rekommendera, eller varför inte sätta in dubbla. Vi har IKEAS variant, tycker den är väldigt enkel och stilren.

Tack för info, det är föregångaren till Ikeapumpen som vi har. Har funkat fint i 15 år men börjar som sagt se lite trött ut.
Har spanat in en trendig en från Franke men den kostar SEK 1.800 :O
Även andra trendiga jag hittat men kostar för mycket så det blir nog Ikeas.

Inte vacker men ´grymt smidig när man bara handdiskar lite strö grjjer ibland. Skulle gärna betala några kronor med för en snyggare design.

Har samma som Tessok och den har funkat fint i ett par år, inga problem med pumpmekanismen, lite jobbigt att krypa runt i skåpen för att fylla på behållaren bara men det vägs lätt upp av att slippa flaskan på diskbänken. Intressant att den fanns med längre pip, hade nog köpt det om jag köpt idag.

Helioz skrev:
Har samma som Tessok och den har funkat fint i ett par år, inga problem med pumpmekanismen, lite jobbigt att krypa runt i skåpen för att fylla på behållaren bara men det vägs lätt upp av att slippa flaskan på diskbänken. Intressant att den fanns med längre pip, hade nog köpt det om jag köpt idag.
Du plockar upp pipen och fyller uppifrån.
Bråka inte med att skruva loss flaskan bakom vasken inne i skåpet.

Om någon vill ha designade dismedelspumpar så finns det flera att välja på hos Blanco.
http://www.blancosverige.com/ klicka på tillbehör, diskmedelspump.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.