O
ohls: Ok, skickar PM
23 svar · 17,4k läst
·
maah
maah: Bra observerat. Det är bara i ovankant det är mjukt, resten är stenhårt. Jag ska ta bort allt löst och slipa lite för hand för att vara säker.
4 svar · 1,8k läst
·
J
Anonymiserad 137805: Det är den grå slangen som skymtar högst upp i bilden
7 svar · 3,2k läst
·
Karl_Pedal
Karl_Pedal: Hade en sån svart Ikea-skiva i en lägenhet vi renoverade för ett par år sedan och har svarta granitskivor i nuvarande boningen. Det är så sant som det är sagt att kladd och så lätt syns men det är framför allt efter stänk och spill. Fingeravtryck tycker jag inte syns.
1 svar · 756 läst
G
gasto: Läste fel.. pax är bra i massivt trä
9 svar · 4,9k läst
·
T
tombe691: Vid sidan av alla egna projekt har jag precis köpt en helt nybyggd liten övernattningslägenhet. Vet att jag reagerade i huset när det nya köket satt på plats och diskmaskinsluckan fått någon dålig lagning med spackel och fel färgnyans. Nu är en kökslåda och en skåpsdörr skadade, kökslådan visserligen på insidan, men ändå ett fult märke som syns när man öppnar den,
0 svar · 2,1k läst
BirgitS
BirgitS: Det där är väl samma kakel som du länkade till i TS, bara direkt från Gysinge i stället för via Barrolin. Det är väl svårt att få till kakel där varje platta är annorlunda med maskin gissar jag.
5 svar · 12,0k läst
P
PhiliphÖ: Vi håller på och bygger hus och tar in underlag för leverantör av bänkskivan. Vilka erfarenheter har ni av olika leverantörer?
0 svar · 1,3k läst
J
Jörgen Ö: Ett stämjärn kan funka bra om det är ett stabilt underlag bakom, är det skivväggar som i ditt fall, skulle jag ta ett litet koben och den delen man drar ut spiken med. Ta en hammare eller en liten slägga att slå in käftarna bakom kaklet och bänd, med ett koben så får du även lite hävarmseffekt på köpet. Slå gärna in käftarna så långt det går. Och använd hörselkåpor! :-)
4 svar · 2,8k läst
·
Snailman
Snailman: Funderade på en sån här Siemens LF97BB532 Ska ha testats bra, och har led belysning och ganska tyst fläkt, är lite osäker på filtren vill inte ha sådan där med filter i typ tunna ståltrådar hoptrulsade men är osäker på hur de är på denna fläkt, den ska visst gå att köpa strax under 6000kr Om man monterar enligt anvisning för imkanal så sticker den ner 924mm från taket. blir
0 svar · 1,2k läst
T
Tver: Lite gammal trådstart men det skulle kanske funka med någon liknande pump som denna. http://www.saniflo.se/products/index/show-product/lang/sv/type/all/id/16. Har ingen erfarenhet av av dessa men har ett liknande problem med avlopp från en dusch som ligger under självfallet och börjat fundera på lösning för detta. I trådstartens problemställning skulle man då kunnat passerat slangen
11 svar · 5,9k läst
·
Dede77
Dede77: Kanon. Det hade jag inte en tanke på. Ska se vad som finns och om det hade kunnat passa.
3 svar · 4,0k läst
·
A
AndersS: [citat] Jag ville enbart belysa att det finns olika likvärdiga sätt att hantera det utifrån vad man själv tycker fungerar bra och även utifrån de funktioner maskinerna har. Båda sätten fungerar säkerligen tillfredsställande, dvs två inbyggda funktioner för avstängning eller att man själv manuellt utför en avstäning. Alltid bra att se saker från olika synvinklar och sedan kan man
68 svar · 88,9k läst
A
A-Man_08: Hur ser det ut upptill mot vattenlåset? där brukar det finnas en anslutning som en pip man skär bort lite och ansluter avloppsslangen.
15 svar · 2,9k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Har en dimbar 3-metersslang från Rusta under vårt barskåp
1 svar · 1,6k läst
D
DFYD123: Till TS... titta om du hittar en stenfirma i GBG som är ansluten till steny dom tror jag kan hjälpa er.
15 svar · 11,4k läst
slaskman
slaskman: Gips tål värme bra men fukt sämre
5 svar · 2,4k läst
·
T
thomasx: Ja, en "fusk-rygg" blir ju klart snyggast. Kompromissen är väl som du skriver att måla rör och balk.
4 svar · 1,6k läst
·
C
ccf: Mina skåp ser likadana ut. Vilken färg rekommenderar ni för att täcka över skruvarna?
11 svar · 2,7k läst
·
J
Johnsvi: Jag har betsat och hårdvaxoljat golv, betsen brukar torka ganska snabbt men färga av sig gör den rätt länge. Hårdvaxoljan kan ta flera dagar innan den slutar vara helt klibbig. Så var det iaf på mina golv :)
1 svar · 4,0k läst
Tompa21
Tompa21: Vi ska kolla på HTH-kök, de har 70,4 cm bänkhöjd, bara att kapa sockeln, verkar bra.
6 svar · 11,2k läst
Anna_H
Anna_H: Tycker det är väldigt likt våra luckor (även om vi har en helt annan färg), dvs som BirgitS skriver nya luckor och lådor på befintlig stomme. Dem hittar du här: http://creoform.se/Creoform/Nya-k%C3%B6ksluckor.aspx Kika om du hittar din lucka där, isåfall går det troligen att komplettera.
2 svar · 1,8k läst
·
I
ItWasntMe: köp akrylplastglas på claes olsson eller bauhaus och silicona fast över utblåshålet mot väggen. Sen låt öppningen vara kvar åt andra hållet. Sen kåpan över det upp mot taket. Ingen låda det ser bara meckigt och klumpigt ut. Klart =)
1 svar · 1,6k läst
·
Appendix
Appendix: Vet inte om det varit uppe på agendan. Men när man köper för induktion är det väldigt bra att ta med en liten magnet Den testar man mot olika punkter på stekjärnet. Många av de billiga har väldigt ojämt fördelat material och blir inte jämnvarma över hela på grund av detta. "Nyper" magneten över hela så har man iaf löst den grundläggande biten.
116 svar · 26,2k läst
·
B
betula: Kolla Epoq från Elgiganten, deras skåp har samma mått som Faktum så inredningen borde passa. Det fungerar i vilket fall att byta till deras luckor om man samtidigt byter gångjärn.
2 svar · 7,6k läst
Korvgubbe
Korvgubbe: Det går inte att övertala Hon Som Bestämmer? Har själv bytt ut de utanpåliggande uttagen som satt monterade under överskåpen mot hörnboxar och tycker att det gjorde en väldig skillnad för användarvänligheten. Här är kaffebryggaren den enda köksmaskin som är "permanent inkopplad" i den mening att den alltid står frame, och oftast inkopplad. Alla andra maskiner tas fram utefter
6 svar · 8,5k läst
·
I
ItWasntMe: Paul Staffanstorp fråga är befogad. Är detta ditt eget hus eller är det en bostadsrätt? Är det bostadsrätt och du har grannar som dela samma ventilation får du inte koppla på så utan nöjja dig med kolfiltret. Är det nu ditt hus så är det bara att be plåtslagaren att boka till en snygg variant av täcklåda i deras standarvita plåt. Gissar det kostar ca 1500kr tuttifrutti. (men ja,
5 svar · 8,6k läst
·
S
SophieB: Det handlar alltså inte om en golvbrunn där diskhon är kopplad till utan ett torravlopp eller vad det heter som endast är där för att samla upp eventuellt vattenläckage. Det ska, som jag förstått det, vara något speciell typ av brunn som har en luktspärr i sig just för att det inte ska börja stinka. Tack för alla åsikter, vi har hittat lösningen i säkert vattens branschregler
11 svar · 8,2k läst
Snailman
Snailman: Det blir alltså väggar i form av ett U så man kan gå runt dessa tre skåp. Jag tänkte ha fristående kyl och friståede frys och sedan ett ikea högskåp för ugn och mikro. Jag vill inte ha några överskåp över kyl och frys, takhöjden är 2,7m väggen blir en regel 70mm med 17mm råspont på båda sidor och sedan 13mm gips ytterst, alltså 130mm tjock allt som allt Väggen kommer att
0 svar · 6,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.