Torhamn köksluckorna beskrivs följande:
Ram:Massiv ask, Klar akryllack
Dörrfyllning:Spånskiva, Askfaner, Klar akryllack
Dörrspegel, baksida:Askfaner, Klar akryllack


Hej! :)
Jag undrar om någon har erfarenhet av att själv ha målat om Ikeas Torhamns köksluckor/ (alternativ lucka med liknande material ) och hur gick ni såfall tillväga? Berätta allt och gärna detaljera. Slipade ni upp ytan? Körde ni grundfärg/häftfärg innan? Vilken typ av måla använde ni er av? Snickerifärg? Har funderat på fönsterfärg ..pga slitstarkt!

Köket ska sitta i en sommarstuga dvs utsätts för väderomslag, på vintertid kan det bli -30 grader.
 

Bästa svaret

Tvätta slipa lätt o måla med flugger fix primer och därefter två strykn high finish 50 finns andra fabrikat också kylan är inget problem. Använd inte fönsterfärg den är för mjuk för snickerier o ger inte så fin yta.
 
  • Gilla
sisako och 2 till
  • Laddar…
Tack snälla för att du svarade :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.