5 964 läst ·
9 svar
6k läst
9 svar
Gasspis som slocknar!
Har en ganska ny gashäll fr Ikea.
För att få igång gasen/plattan så trycker jag ner knappen vilket i sin tur antänder gasen.
Sedan släpper jag knappen sakta för en fin låga.
Dock har nu en av ”plattorna slutat funka.
Håller ner knappen, gasen tänds, men sedan när jag släpper knappen släcks lågan, vad är felet?
Uppenbarligen finns det gas då det brinner fint.
Nån som har nåt tips?
För att få igång gasen/plattan så trycker jag ner knappen vilket i sin tur antänder gasen.
Sedan släpper jag knappen sakta för en fin låga.
Dock har nu en av ”plattorna slutat funka.
Håller ner knappen, gasen tänds, men sedan när jag släpper knappen släcks lågan, vad är felet?
Uppenbarligen finns det gas då det brinner fint.
Nån som har nåt tips?
Hej, har haft samma på min spis, den funktionen som gör att du ej kan slå på gasen utan låga (säkerhet) har hakat upp sig eller pajat, jag klappade till brännaren hårt med träslev så kom den igång igen, kanske inte funkar för dig
Ok!
Vilket är brännaren då?
Vilket är brännaren då?
Hej!
Vad är en tändsäkrinng? kan tilläga att gashällen är i princip helt ny, använd max 10 ggr
Vad är en tändsäkrinng? kan tilläga att gashällen är i princip helt ny, använd max 10 ggr
Ja det lutar åt reklamation!
Frågan är om det är jag som ska bekosta en ny ur o inkopling av aukt vvsare, kostat mig en liten slant att få det gjort redan!
Frågan är om det är jag som ska bekosta en ny ur o inkopling av aukt vvsare, kostat mig en liten slant att få det gjort redan!
Klicka här för att svara