739 läst ·
3 svar
739 läst
3 svar
Köksfläkt
Är det någorlunda standard avs mått och annat?Min gamla är 60 cm bred den nya jag fått av kompis att montera tillfälligt är lika bred men har inte monterat ned kryddhyllan ännu så vet ej hur det ser ut innanför.Antar att den kopplas med flexslang..Brukar de sitta fast i skåpstomme eller vägg?Får väl återkomma med foton när jag sätter igång imorgon.
Hur fastsättningen mot väggen ser ut är olika mellan olika fläktar, det är bl.a. olika tjocklekar på lika fläktar.
Var slanganslutningen sitter på fläkten samt vilken diameter det är är olika mellan olika fläktar.
Var slanganslutningen sitter på fläkten samt vilken diameter det är är olika mellan olika fläktar.
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
en del fläktar monteras på väggen och andra i skåpstommarnaS sagan1 skrev:Är det någorlunda standard avs mått och annat?Min gamla är 60 cm bred den nya jag fått av kompis att montera tillfälligt är lika bred men har inte monterat ned kryddhyllan ännu så vet ej hur det ser ut innanför.Antar att den kopplas med flexslang..Brukar de sitta fast i skåpstomme eller vägg?Får väl återkomma med foton när jag sätter igång imorgon.
brukar vara 125mm ut från fläkten men brukar oxå följa med en förminskning till 110mm.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden