Är det någorlunda standard avs mått och annat?Min gamla är 60 cm bred den nya jag fått av kompis att montera tillfälligt är lika bred men har inte monterat ned kryddhyllan ännu så vet ej hur det ser ut innanför.Antar att den kopplas med flexslang..Brukar de sitta fast i skåpstomme eller vägg?Får väl återkomma med foton när jag sätter igång imorgon.

Hur fastsättningen mot väggen ser ut är olika mellan olika fläktar, det är bl.a. olika tjocklekar på lika fläktar.

Var slanganslutningen sitter på fläkten samt vilken diameter det är är olika mellan olika fläktar.

• Gilla
sagan1
  • Laddar…
P
S sagan1 skrev:
Är det någorlunda standard avs mått och annat?Min gamla är 60 cm bred den nya jag fått av kompis att montera tillfälligt är lika bred men har inte monterat ned kryddhyllan ännu så vet ej hur det ser ut innanför.Antar att den kopplas med flexslang..Brukar de sitta fast i skåpstomme eller vägg?Får väl återkomma med foton när jag sätter igång imorgon.
en del fläktar monteras på väggen och andra i skåpstommarna
brukar vara 125mm ut från fläkten men brukar oxå följa med en förminskning till 110mm.

• Gilla
sagan1
  • Laddar…
Jag tog ner kryddhyllan och tyvärr typ 160 mm spiro så behöver en stos 125-160 och flexslang.I värsta fall gaffatape. .provisorium då nytt kök planeras i vår och gamla fläkten i grav obalans och väsnas hemskt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.