Hej
Jag ska byta från 70 cm Spis till 60 cm Spis Önskar förslag hur fylla ut sidorna , mot bänkskivan och diskbänk
Har tänkt byta fläkt ochså till 60 Vilket mattrial är lämpligt

Vit inbyggd spis och ugn i ett kök med träarbeten och beige kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit spis med keramikhäll och ugnslucka öppen med en brun handduk hängande på dörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
Välkommen till forumet!

Jag skulle ju sätta en 60 cm spis till vänster i hållet och om möjligt byta ut bänkskivan till höger mot en ny som är 10 cm bredare, annars lägga dit 10 cm med något som liknar nuvarande färgmässigt. Under kan det då bli ett eller två fack för skärbrädor och brickor.

Men spisen ser inte ens att vara 10 år gammal ut och det är mer plats på en 70 cm bred spis än på en som är 60 cm. Finns ju nya 70 cm breda spisar också om den nu skulle vara trasig på ett sätt som inte går att laga.

• Gilla
AXS och 1 till
  • Laddar…
Jag vi gillar inte 70 cm spis .Så jag tänkte mig en Spishäll och en ugn .Jag vet att det finns 70 bred och 60 bred

P
H Henson skrev:
Jag vi gillar inte 70 cm spis .Så jag tänkte mig en Spishäll och en ugn .Jag vet att det finns 70 bred och 60 bred
Gillar man inte 70-spis gillar man heller inte att laga mat!

• Gilla
khag
  • Laddar…
Är det en 60 spis eller en häll och ugn du vill byta till, du anger båda?
Är det häll så byter du hela högra skivan då den ska fällas ned och hamnar mot högra skåpet.
Beskriv gärna varför du vill byta till 60 cm, ska du fortsätta och renovera köket med att byta skåp, etc?
Om inte och det inte är något fel på befintliga är det ganska bortkastade pengar. Och skulle man byta till häll hade jag istället gått upp i storlek 80-90 cm.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
H Henson skrev:
Så du ska köpa en ny skåpstomme och täckbitar/låda som ser annorlunda ut än nuvarande skåpstommar?
Kommer inte det att se mycket konstigt ut?

A AndersS skrev:
Är det en 60 spis eller en häll och ugn du vill byta till, du anger båda?
Är det häll så byter du hela högra skivan då den ska fällas ned och hamnar mot högra skåpet.
Beskriv gärna varför du vill byta till 60 cm, ska du fortsätta och renovera köket med att byta skåp, etc?
Om inte och det inte är något fel på befintliga är det ganska bortkastade pengar. Och skulle man byta till häll hade jag istället gått upp i storlek 80-90 cm.
Det är lite fel på spisen bakar inte bra och plåtarna viker sig. ej fortsätta renovera Jag satsar nog på spishäll och ugn på 70 cm .

BirgitS BirgitS skrev:
Så du ska köpa en ny skåpstomme och täckbitar/låda som ser annorlunda ut än nuvarande skåpstommar?
Kommer inte det att se mycket konstigt ut?
ingen ny skåpstomme jag håller med ser konstigt ut

BirgitS
Hur har du tänkt att sätta fast ugnen om du inte har en skåpstomme runt ugnen?
Den kan ju inte hänga i luften och du måste ju även täcka för utrymmet under ugnen.

Att plåtarna böjer sig är väl mer regel än undantag nu för tiden när det ska prispressas.

BirgitS BirgitS skrev:
Hur har du tänkt att sätta fast ugnen om du inte har en skåpstomme runt ugnen?
Den kan ju inte hänga i luften och du måste ju även täcka för utrymmet under ugnen.

Att plåtarna böjer sig är väl mer regel än undantag nu för tiden när det ska prispressas.
Det är jag medveten om kan inte hänga i luften Vet att det måste vara en botten

BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Jag skulle ju sätta en 60 cm spis till vänster i hållet och om möjligt byta ut bänkskivan till höger mot en ny som är 10 cm bredare, annars lägga dit 10 cm med något som liknar nuvarande färgmässigt. Under kan det då bli ett eller två fack för skärbrädor och brickor.

Men spisen ser inte ens att vara 10 år gammal ut och det är mer plats på en 70 cm bred spis än på en som är 60 cm. Finns ju nya 70 cm breda spisar också om den nu skulle vara trasig på ett sätt som inte går att laga.
Det får bli en 70 cm spishäll Och sen byta bänkskiva och sätta små vinkeljärn vid diskbänken

P
H Henson skrev:
Det får bli en 70 cm spishäll Och sen byta bänkskiva och sätta små vinkeljärn vid diskbänken
ta 80cm när du ändå är på gång du kommer inte att ångra dig

När du har en riktig elspis och synbarligen också en riktig rostfri diskbänk bör du vara glad.
Det billiga smäck som en ugn i spånskiveskåp med en spisplatta ovanpå där du kanske måste trycka på knappar varje gång det kokar över lite är stenåldern för hipsterfolk som läser heminredningstidningar.
Diskbänk av billig plast som modet föreskriver är också helt idiotiskt, man kan inte ställa ifrån sig en varm kastrull. Kökets utseende blir ju också konstigt.
Själv köpte jag ny elspis av typ som du har och en rostfri modern diskbänk och kastade förre husägarens spis, ugn och plastdiskbänk hos Återvinningen.

• Gilla
DiscoDuck och 1 till
  • Laddar…
G Granström2 skrev:
När du har en riktig elspis och synbarligen också en riktig rostfri diskbänk bör du vara glad.
Det billiga smäck som en ugn i spånskiveskåp med en spisplatta ovanpå där du kanske måste trycka på knappar varje gång det kokar över lite är stenåldern för hipsterfolk som läser heminredningstidningar.
Diskbänk av billig plast som modet föreskriver är också helt idiotiskt, man kan inte ställa ifrån sig en varm kastrull. Kökets utseende blir ju också konstigt.
Själv köpte jag ny elspis av typ som du har och en rostfri modern diskbänk och kastade förre husägarens spis, ugn och plastdiskbänk hos Återvinningen.
Du har inte "rätta knycken":crysmile:
Hemma med stor induktionshäll har jag ännu inte kokat över, däremot i fritidshuset med en spis som har värmeelement har jag lyckats några gånger. Man får bara lära sig hur det fungerar.;)

• Gilla
Citrona
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.