Hej! Jag har en del missfärgningar på kanalen till spisfläkten. Jag har provat med en del olika men inte slipande rengöringsmedel. Metallen är inte gjord i rostfritt vad jag vet.
Vad kan vara nästa grej att prova? Kanalen har sett ut sådär i över 10 år. Jag vill inte gnida med svinto eller liknande, då jag tror det blir en matt yta.

Rostfri köksfläkt installerad ovanför spis med kakelvägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P
Anders Björkkvist Anders Björkkvist skrev:
Hej! Jag har en del missfärgningar på kanalen till spisfläkten. Jag har provat med en del olika men inte slipande rengöringsmedel. Metallen är inte gjord i rostfritt vad jag vet.
Vad kan vara nästa grej att prova? Kanalen har sett ut sådär i över 10 år. Jag vill inte gnida med svinto eller liknande, då jag tror det blir en matt yta.

[bild]
kolla med en magnet om det är rostfritt
jag tycker nog att det är likt inte minst mtp torkränderna
prova om du inte gjort det med ett rengöringsmedel för rostfria vitvaror , det skall inte slipa.

electroluxaren skrev:
kolla med en magnet om det är rostfritt
jag tycker nog att det är likt inte minst mtp torkränderna
prova om du inte gjort det med ett rengöringsmedel för rostfria vitvaror , det skall inte slipa.
Jag kollade med en magnet, och den är magnetisk och därför inte gjord i rostfritt. Kan man prova med saltsyra på en svamp tro? Jag har även testat med ugnsrengöring och rakblad utan skillnad.

P
Anders Björkkvist Anders Björkkvist skrev:
Jag kollade med en magnet, och den är magnetisk och därför inte gjord i rostfritt. Kan man prova med saltsyra på en svamp tro? Jag har även testat med ugnsrengöring och rakblad utan skillnad.
Jag skulle ändå ta rengmrlel för rostfritt

• Gilla
Anders Björkkvist
  • Laddar…
Tvättar min med T-röd.
Har både kyl, frys, fläkt och micro i "rostfritt" men det är inte rostfritt stål så pass att det är icke magnetiskt.
Är väl nån legering.

• Gilla
Anders Björkkvist
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Testa denna, funkar svinbra.

[länk]
Tack för tipset! Får testa när jag kommer över en burk.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.