Fast ett abb för de fria kanalerna kostar inte många kronor.......mitt gick på 19kr i månaden sist eller om det var 29.kr. Det är ju inte hela världen även om de är fria. Kan vara värt lite att slippa antenner också........
Nu kör jag dock chromecast för hela slanten.

Jim Martin Jim Martin skrev:
Finns det någonstans man kan kolla upp det?
Testa är nog det enda säkra sättet. Ibland kan mottagningsförhållandena skilja rejält på bara något tiotal meter så kartor ger mest en fingervisning. Vad som fungerar i praktiken måste man nästan prova.

Borde väl gå att köpa en inomhusantenn på öppet köp och prova.

Alfredo Alfredo skrev:
Testa är nog det enda säkra sättet. Ibland kan mottagningsförhållandena skilja rejält på bara något tiotal meter så kartor ger mest en fingervisning. Vad som fungerar i praktiken måste man nästan prova.

Borde väl gå att köpa en inomhusantenn på öppet köp och prova.
Hej!

Yes, jag gör nog det.
Funkar det inte så får man väl helt enkelt försöka följa med teknologin och tiderna... :confused:

Men sen finns det väl nån burk/låda som stärker signalen från antennen? Kanske kan prova en sådan också, eller är det mest skräp?

Jim Martin Jim Martin skrev:
Hej!

Yes, jag gör nog det.
Funkar det inte så får man väl helt enkelt försöka följa med teknologin och tiderna... :confused:

Men sen finns det väl nån burk/låda som stärker signalen från antennen? Kanske kan prova en sådan också, eller är det mest skräp?
Externa antennförstärkare används för att kompenserar signalförlust i antennkablar och ej för att förstärka mottagen signal.
En del antenner är av aktiv typ där det finns en inbyggd förstärkare. Då måste antennen spänningsmatas för att fungera.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Precis, dålig signalnivå med störningar blir inte bättre av att förstärkas.

Kanon! Tack för all hjälp! :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.