2 315 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Kombinerat Antenn och RJ45 Exxact primo
Riktiga lyxproblem, men problem är till för att lösas oavsett storlek.
Hittade ett elko RS uttag som var precis det jag letade efter, tyvärr har jag bestämt och beställt Exxact primo där uttagen ska med i 2-F eller fler kombiramar. Men jag beställde ändå ett för att se om det gick att getomodda in i en primoram. Efter att fått hem grejerna har jag konstaterat att det går men ger inte ett önskvärt resultat.
Här ett Elko RS, 2 RJ45 och ett IEC uttag för antenn, precis som jag hade velat ha det.

Exxact har denna ram men vart ini glödheta #¤"#¤%#¤ ska den gå att använda? C-C avstånden stämmer säkert med ovanstående uttag men hålen är alldeles för stora för LexCom/Actassi Modularjack.

Så plan C, där jag känner att jag nu står, är ett vanligt TP uttag där ena uttaget får husera antenn uttag. Finns nedanstående uttag med montageram där det står "Kompletteras med standard F-skarvdon med kontramutter." Låter ju som en tämligen enkel sak men jag hittar inget som verkar passa, möjligen bild 3 nedan men hittar ingen som säljer denna, så standard kan det nog inte vara.
Hade helst velat ha 2xRJ45 + ICE men kan nöja mig med 1xRJ45 + ICE.
Plan D är att gå på ett vanligt Antennuttag + radio utan någon RJ45 men det är sista anhalt.

Ska det vara så svårt år 2020 att få ihop det i den elserie man önskar????
Hittade ett elko RS uttag som var precis det jag letade efter, tyvärr har jag bestämt och beställt Exxact primo där uttagen ska med i 2-F eller fler kombiramar. Men jag beställde ändå ett för att se om det gick att getomodda in i en primoram. Efter att fått hem grejerna har jag konstaterat att det går men ger inte ett önskvärt resultat.
Här ett Elko RS, 2 RJ45 och ett IEC uttag för antenn, precis som jag hade velat ha det.

Exxact har denna ram men vart ini glödheta #¤"#¤%#¤ ska den gå att använda? C-C avstånden stämmer säkert med ovanstående uttag men hålen är alldeles för stora för LexCom/Actassi Modularjack.

Så plan C, där jag känner att jag nu står, är ett vanligt TP uttag där ena uttaget får husera antenn uttag. Finns nedanstående uttag med montageram där det står "Kompletteras med standard F-skarvdon med kontramutter." Låter ju som en tämligen enkel sak men jag hittar inget som verkar passa, möjligen bild 3 nedan men hittar ingen som säljer denna, så standard kan det nog inte vara.
Hade helst velat ha 2xRJ45 + ICE men kan nöja mig med 1xRJ45 + ICE.
Plan D är att gå på ett vanligt Antennuttag + radio utan någon RJ45 men det är sista anhalt.

Ska det vara så svårt år 2020 att få ihop det i den elserie man önskar????
Gällande kontakt så finns t.ex. dessa:
https://www.kjell.com/se/produkter/...ntakter/dubbelhona-f-for-chassimontage-p37051
Notera att de måste vara fasade för att passa.
https://www.kjell.com/se/produkter/...ntakter/dubbelhona-f-for-chassimontage-p37051
Notera att de måste vara fasade för att passa.
Hmmm hur kunde jag missa den tråden, var ju som klipps och skuren för mig. Får nog bli 3st vinklade keystone då. Bra info gällande plats bakom och vinklat uttag, tänkte mer på att kontakten som ska i inte sticker ut lika mycket och bryter mindre i kabeln, när jag valde vinklade på dom vanliga RJ45 uttagen. Men fanns fördelar bakom också.TeroM skrev:
Började fundera på val av kabel. Hade ju tänkt mig Kat 6, men är det lönt att gå upp på 6A? Och därmed skärmat, för det finns nästan bara skärmade 6A kablar. Vet att man brukar rekommendera oskärmat i villa då skärmen kan ställa till det om den har dålig kontakt i någon ände. Sen var ju kontakterna i patchpanelen betydligt dyrare, även dom oskärmade. Dom flesta och längsta kablarna blir bara ca 7m vilket är långt ifrån dom 55m som är max för 10Gbit kat 6. Kommer det någon högre hastighet i framtiden kanske kat 6 ändå klarar det fast med ännu kortare avstånd?
Klicka här för att svara