C Coxeii skrev:
Fundera på att fixa mig en egen router ist för deras piss..
Då borde väl en gamling router från Asus passa dig tex 4G-AC68U. Den borde duga gott och väl även när du får fiber också.
Alternativt en godtycklig router du vill ha + ett LTE-modem med externa antennanslutningar, tex Netgear LN2120 som kan fungera som internetbackup i framtiden.

• Gilla
Coxeii
  • Laddar…
C Coxeii skrev:
Tjo

Har ett problem med mitt nya Mobila bredband via Tele2. Har pratat med kundtjänsten flera gånger och dom har inte kommit med något bra svar som har funkat.

Datorn är i stort sätt ny och va inga problem alls i min gamla lägenhet. Har flyttat till hus nu och tanken va att jag skulle ha mobilt bredband innan dom dra om fibern.

Saken är att Wi-Fi funkar till mobilerna och tvn. Men så fort jag startar upp min stationära dator (den använder jag nätverkskabel till) och ska ladda ner så försvinner allt internet, men routern visar inga tecken på att något skulle va konstigt. Man kommer inte ut på internet på någon annan enhet förens jag startar om routern.

(Har kollat så nätverkskabeln inte är kass)
Prova att begränsa hastigheten på nerladdningarna.

Hade liknande problem med Tele2 ibland. Det var som att när man maxade hastigheten i någon minut så var det något som inte hann med och det blev en missmatch i uppkopplingen och man förlorade kontakten med internet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.