O
Olidoli: Ja! Alldeles bredvid
6 svar · 3,2k läst
·
H
HSP: Gissar på fabrikat deltaco? en tidig variant isåfall....
4 svar · 1,9k läst
·
hsd
hsd: [citat] Och Boxer (marknätet) hamnade i samma..
11 svar · 4,8k läst
F
Fredrik K80: [citat] Menar du 2 st cat 6 i en Vp 20 eller 1 st?
17 svar · 15,4k läst
M
Mats: [citat] Det skulle rent hypotetiskt kunna tänkas att något liknande eventuellt möjligtvis kunde ha inträffat när jag riggade en felsökningsmiljö, kanske i närheten av tp kontakten vars tungor fick en dos genomskinligt nagellack av en kollega......
38 svar · 5,8k läst
·
A
A-Man_08: [citat] Ok lycka till.
33 svar · 4,0k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Så länge som du bara bygger nätverk och inga möbler till dem så har jag inga problem med en sådan lösning... ;)
29 svar · 4,8k läst
·
A
A-Man_08: Skippa 2 routrar. Många har att du kan ställa en router i ap eller extender läge routing stängs då av. Nätverksportarna förblir switch.
9 svar · 2,2k läst
·
nikasp
nikasp: Om frågan var till mig så har jag kabel till några viktiga ställen. ”Nya” frånluftsvärmepumpen har inte blivit inkopplad pga lite knepigt att ta sig ner snyggt. Solceller på gång så har rivit vägg och kapat plyfa samt gips och köpt VP-rör och dosa. var flera år sen jag kontrakterade så har helt glömt bort men hoppas ta upp det igen till sommaren. Väldigt krävande jobb, hus,
27 svar · 12,1k läst
·
F
Fideliox: [citat] Jag vet var det ligger på tomten men ej var det ska dras in. (se bild i mitt öppningsinlägg) Ska ha möte med entreprenören under våren. Jag vet inte riktigt hur behjälpliga de är kring önskemål osv. Nej övervakning är inte intressant. 8 ports poe switch sedan 2 st unify ap light och sedan kabeln till tv och kontor samt sovum. Just till sovrummen är inte högsta prio direkt.
22 svar · 4,7k läst
·
A
A-Man_08: Det löste sig. Bara koppla in tvboxen.
1 svar · 1,7k läst
R
raffe1234: [citat] NAS Info: https://www.kjell.com/se/kunskap/hur-funkar-det/internet/fildelning-i-natverk/utdelning-med-nas Exempel på en populär enklare NAS: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5304622 Man behöver även två likadana hårddiskar till den, t ex (jag skulle välja det största jag känner jag har råd med, t ex 2 st 12TB eller mer): 8TB https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4794738
99 svar · 17,8k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Det är väl en smaksak men då tar jag hellre två 27" Dock har jag vant mig vid en skärm under pandemin och tycker inte det är jobbigt alls faktiskt. Irreterar mig mest på skärmarna på kundkontoret att de inte är ISF-kalibrerade :)
17 svar · 1,9k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] diverse slicing use-case tex. Den viktiga poängen var att ingen nätutbyggnad påverkas av lite voicetrafik.
50 svar · 5,5k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Det är bara ett problem om man inte börjar leta i tid. Rutinerade sakletare letar alltid i god tid..
42 svar · 4,6k läst
·
H
hackatall: [citat] Den får det bli, beställt nu. (y)
4 svar · 1,1k läst
C
Christoffer L: Fortsätt med ditt asus mesh, har de noder du kör separat backhaul? Annars är det en bra uppgradering om du ska köpa nytt. Om du vill gå på elspåret finns det meshnoder med HomePlug AV2.
6 svar · 1,8k läst
arneri68
arneri68: IP-telefoni saknar oftast säkra förbindelser vilket är orsaken till att vlan är att föredra och inte via hemmets internetanslutning.
2 svar · 1,2k läst
snuttjulle
snuttjulle: [citat] Styrningen sitter i mellanstycket för att styra de 2 kontakterna så de träffar varandra rakt på. Har i jobbet råkat ut för detta.
25 svar · 5,6k läst
·
A
a128: man skulle kunna såga ett jack i röret så man kan trä ut kabeln, sedan på med hylsa och flexrör, när man i framtiden byter kabel så tejpar man över jacket i röret och spacka igen det
178 svar · 33,5k läst
·
blackarrow
blackarrow: [citat] Ja, kanal 3 var en felskrivning. :oops: De två röda pilarna visar två störande kanaler på oanvändbara överlappande kanalnummer. Kanske är det TS själv som använder kanal 2? ASUS ingår i SSID’t…:oops:
32 svar · 5,0k läst
·
I
Islandern: [citat] Tack! :)
59 svar · 7,0k läst
·
L
LaT: [citat] Du får väl göra som dom i artikeln i DN, de åkte till leverantörens kontor och pratade direkt med dem, då var det plötsligt inga problem.
5 svar · 2,2k läst
K
Kane: Handbrake är smidigt om du vill konvertera filmerna till annat format.
3 svar · 1,2k läst
krillek
krillek: Min filosofi är att utrustning som man inte flyttar runt ska ha fast anslutning medan mobil utrustning kör på Wifi. När jag renoverade gästhuset blev det dubbeluttag i alla rum men även i de utrymmen där jag ville ha accesspunkter och/eller kunna ansluta kameror utomhus. För enkelhetens skull använde jag easyflex med två fördragna Cat6 UTP nätverkskablar.
21 svar · 4,0k läst
·
F
FellanD: Uppföljning; Funderade fram och tillbaka, skickade till slut ett mail till nätägaren och bad om ett kostnadsförslag. Dök upp en tekniker idag som var i krokarna och sa att de fixar det utan kostnad eftersom vi inte åstadkommit felet. Så det var ett positivt slut. Hade granskat youtube video innan och så här efter att ha sett hur teknikern gjorde så hade det med mycket stor sannolikhet
9 svar · 2,5k läst
·
C
cpalm: [citat] Utan problem är en sanning med modifikation. Det är mycket luft på sidorna - innermåttet mellan skenorna är bara runt 22 cm, än mindre om man sätter dit en hylla. Många routers t.ex. är lite för stora tyvärr.
8 svar · 2,2k läst
A
AndersS: [citat] Finns fastigheter med kanalisation draget så det är bara att mata i duct, under förutsättning att det är dokumenterat. Drar t.ex. dubbla rör vid nybygge, el och fiber. Förändrar sällan priset man fått .;)
72 svar · 15,7k läst
·
J
jalmars: [citat] Uppskattar att du stillar min nyfikenhet! Var ett tag sedan jag använde fast telefoni, men förstår att behovet fortfarande förkommer. (y)
13 svar · 2,6k läst
·
T
tergo: [citat] det gäller även telia ,
4 svar · 5,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.