4 181 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Trappa kombinerad med bokhylla
Vi bygger lösvirkeshus och våra två barn kommer att ha sina rum i två plan, de får även vindsloftet som blir över deras rum. Nu är frågan hur man ska ta sig upp dit? Jag funderar på spiraltrappa, loftstege mm men har hittat massor av bilder där man kombinerar trappa med bokhylla och det skulle ju vara suveränt att få till två funktioner....någon som har byggt och kan delge lite bilder eller har förslag på hur man ska bygga för att få till det snyggt?
Rummet på loftet blir på dryga 10 kvadratmeter och har nästan fullhöjd i hela rummet samt kommer vi även att ha garderobsförvaring i "kattvinden" så jag tror att man kommer att gå i trappan många gånger per dag och är därför rädd att stege inte blir smidigt.
Rummet på loftet blir på dryga 10 kvadratmeter och har nästan fullhöjd i hela rummet samt kommer vi även att ha garderobsförvaring i "kattvinden" så jag tror att man kommer att gå i trappan många gånger per dag och är därför rädd att stege inte blir smidigt.
Nej det kanske är så, jag tog nog bara lite exempel.....det finns ju en hel del bilder och uppslag på mer eller mindre omöjliga trappor med steghöjder på över 40 cm och annat men vi letar efter något som är möjligt och funktionellt. Och så hoppades jag att det fanns någon mera där ute som gjort något liknande....
Klicka här för att svara