Hej! Kanske ligger i fel underforum, flytta mig isf :)

Har renoverat ett skrivbord som varit betsat, dvs slipat slipat slipat....

Skulle nu lägga på ny bets och benen och sidorna blir skitbra men inte själva bordskivan. Den är svår att få jämn och den blir mattare än vad jag trodde den skulle bli. Har strykit med svamp nu 2 ggr för att få den så mörk jag ville.

jag undrar nu:

Kan jag slipa med jättefint sandpapper efter betsningen för att få ett jämnare resultat?

Hur ska jag göra för att få en mer "glansig" yta? Kan jag vaxa PÅ betsen? Vill helst inte lacka...


Mvh joahn
 
Du kan få det jämnare med fint papper men det bästa är att topplacka för att få ett bra slutresultat.Annars finns det inget som binder betsen, utan den kommer att fälla.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.