Hej! Kanske ligger i fel underforum, flytta mig isf
Har renoverat ett skrivbord som varit betsat, dvs slipat slipat slipat....
Skulle nu lägga på ny bets och benen och sidorna blir skitbra men inte själva bordskivan. Den är svår att få jämn och den blir mattare än vad jag trodde den skulle bli. Har strykit med svamp nu 2 ggr för att få den så mörk jag ville.
jag undrar nu:
Kan jag slipa med jättefint sandpapper efter betsningen för att få ett jämnare resultat?
Hur ska jag göra för att få en mer "glansig" yta? Kan jag vaxa PÅ betsen? Vill helst inte lacka...
Mvh joahn